# oraz b

Problemy, pytania, porady, ćwiczenia. Technika gry na trąbce.
KileR91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 gru 2006, 20:28
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: Z Domku

# oraz b

Post autor: KileR91 » 12 sty 2007, 19:44

Macie gdzieś to rozpisane ?

Np:
1# przy kluczu - to gramy fis
2# przy kluczu ...
3# przy kluczu ...
itp..

oraz:
1b przy kluczu - to gramy b
2b przy kluczu - .......
3b przy kluczu..........
itp

Z góry dzięki, liczę na was :)

Awatar użytkownika
havk
Moderator
Moderator
Posty: 1564
Rejestracja: 10 kwie 2006, 16:18
Instrument/y: Yamaha 4335G
Ustnik/i: Stomvi 4C Marcinkiewicz 7-S
Lokalizacja: Kraków/Częstochowa

Post autor: havk » 12 sty 2007, 20:37

heh tego inaczej nie da się wytłumaczyc jak to ze przed graniem rzeba zobaczyc na znaki przy kluczu... wtedy mamy podaną Tonację w której gramy (czyli tak, jak jest dana gama zapisana). Po prostu musisz się nauczyc która Tonacja jakie ma znaki przykluczowe, np. F - dur (es-dur w stroju C) ma jeden bemol, na dzwięku B(czyli H o pól tonu w dół) rozumiesz? pozdro ;)

KileR91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 gru 2006, 20:28
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: Z Domku

Post autor: KileR91 » 12 sty 2007, 20:58

kumam :)

Awatar użytkownika
klonpiotr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 5 sie 2006, 11:59
Instrument/y: yamaha ytr1335..
Ustnik/i:
Lokalizacja: Płośnica
Kontakt:

Post autor: klonpiotr » 12 sty 2007, 22:58

W utworach/marszach itp rzadko zdarza się więcej niż 4 bemole ,czy krzyżyki . Grając szkołę Lutaka po kolei wprowadzana są każde dźwięki , więć z tym nie będzie problemu.Tak samo w każdej innej szkole . Ciężko to wytłumaczyć bez pięciolini :mrgreen:
1b - na h
2b - na h + e
3b - na h + e + a
4b - na h + e + a + d
itd :D
wystarczy pomyśleć , a znadziesz w tym logike i nie będzie z tym problemu , tylko umieść je sobie na pieciolinii.
1# - na f
2# - na f + c
3# - na f + c + g
4# - na f + c + g + d
itd :mrgreen:
tak samo jak z bemolami :razz:
[ jakbym gdzies zrobił błąd niech mnie ktoś poprawi :wink: ]

Awatar użytkownika
Rastamanek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: 22 kwie 2006, 09:15
Instrument/y: kawalek blachy
Ustnik/i:
Lokalizacja: s kątowni

Post autor: Rastamanek » 13 sty 2007, 08:26

jak chopina grał nie będziesz to żadko spotkasz więcej niz 4 znaki. To jest jak juz zostało napisane stała zaleznosc. nazywa się to koło kwintowe. w gama dodawany jest jeden krzyzyk co kwinte czytą w góre. np

C - 0#, 0b
G(kwinta w góre)- 1#, 0b
D - 2# 0b itd

to samo w dół
C - 0#, 0b
F(kwinta w dół)- 0# 1b
B - 0# 2b

http://pl.wikipedia.org/wiki/Koło_kwintowe
Ostatnio zmieniony 13 sty 2007, 09:12 przez Rastamanek, łącznie zmieniany 1 raz.

KileR91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 gru 2006, 20:28
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: Z Domku

Post autor: KileR91 » 13 sty 2007, 09:00

Przy ćwiczeniach mam nawet 5 b :mrgreen:
i miałem problem

dzięki wam :smile:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bene
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2006, 11:30
Instrument/y: B&S II 3143S, B&S 3137S, Access Virus
Ustnik/i: Stork Custom Vacchiano 2C+25C PUMPED, Laskey
Lokalizacja: toruń

Post autor: bene » 13 sty 2007, 09:36

A dla pewności tu można pobrać koło kwintowe.
http://www.mouthpieceexpress.com/catalo ... f_5ths.pdf

KileR91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 8 gru 2006, 20:28
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: Z Domku

Post autor: KileR91 » 13 sty 2007, 09:58

bene, :mrgreen: dzięki

Awatar użytkownika
David kornet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 25 lut 2007, 10:24
Instrument/y: tr-380
Ustnik/i: Vincent Bach 7c
Lokalizacja: sie biorom dzieci?

Post autor: David kornet » 21 lip 2007, 19:39

a mozecie powiedzieć w ten sposub jak to jest

1 bemol: Które nuty się zmieniają i jak naciska
itd

Awatar użytkownika
Immortal4ever
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1882
Rejestracja: 23 cze 2007, 19:58
Instrument/y: Kilka cosi....
Ustnik/i: Vincent Bach CORP. 1C i Bach 7C
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: Immortal4ever » 21 lip 2007, 20:01

1b: h zmieniasz na b (kryjesz wtedy nie 2 ale 1)
2b: j.w. + e zmieniasz na es (kryjesz wtedy nie 1.2. ale 2.3.)
3b: j.w. + a zmieniasz na as (kryjesz wtedy nie 1.2 ale 2.3.)
4b: j.w. + d zmieniasz na des (kryjesz wtedy nie 1.3. ale 1.2.3)

1#: f zmieniasz na fis (kryjesz wtedy nie 1 ale 2 )
2#: j.w. + c zmieniasz na cis (kryjesz wtedy nie pustym ale 1.2.3. przy c razkreślnym i 1.2. przy c dwukreślnym)
3#: j.w. + g zmieniasz na gis (kryjesz wtedy nie pusto lecz 2.3.)
4#: j.w. + d zmieniasz na dis (kryjesz wtedy nie 1.3 lecz 2.3.)

Więcej Ci chyba do szczęścia nie trzeba bo ciężko więcej znaków uraczyć...Chopin jest tu może ciekawym wyjątkiem ale jego utworów nie gra się na co dzień...
P.S
długo już grasz :?:
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 16:32 przez Immortal4ever, łącznie zmieniany 1 raz.
Już od najmłodszych lat mój spaczony charakter mówi mi, że jestem inny niż ogół śmiertelników. Tu również odnoszę sukcesy.

Awatar użytkownika
David kornet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 25 lut 2007, 10:24
Instrument/y: tr-380
Ustnik/i: Vincent Bach 7c
Lokalizacja: sie biorom dzieci?

Post autor: David kornet » 21 lip 2007, 20:51

nie za długa właściwie to dopiero zaczołem juz w miare grać ale te bemole zawszemi się kszaniły dlatego wielkie dzięki

Awatar użytkownika
Immortal4ever
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1882
Rejestracja: 23 cze 2007, 19:58
Instrument/y: Kilka cosi....
Ustnik/i: Vincent Bach CORP. 1C i Bach 7C
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: Immortal4ever » 22 lip 2007, 13:13

Nie ma sprawy...cieszę sie ze mogłem Ci pomóc... :cool:
Już od najmłodszych lat mój spaczony charakter mówi mi, że jestem inny niż ogół śmiertelników. Tu również odnoszę sukcesy.

ODPOWIEDZ