# oraz b
-
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 8 gru 2006, 20:28
- Instrument/y:
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Z Domku
# oraz b
Macie gdzieś to rozpisane ?
Np:
1# przy kluczu - to gramy fis
2# przy kluczu ...
3# przy kluczu ...
itp..
oraz:
1b przy kluczu - to gramy b
2b przy kluczu - .......
3b przy kluczu..........
itp
Z góry dzięki, liczę na was
Np:
1# przy kluczu - to gramy fis
2# przy kluczu ...
3# przy kluczu ...
itp..
oraz:
1b przy kluczu - to gramy b
2b przy kluczu - .......
3b przy kluczu..........
itp
Z góry dzięki, liczę na was
- havk
- Moderator
- Posty: 1564
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 16:18
- Instrument/y: Yamaha 4335G
- Ustnik/i: Stomvi 4C Marcinkiewicz 7-S
- Lokalizacja: Kraków/Częstochowa
heh tego inaczej nie da się wytłumaczyc jak to ze przed graniem rzeba zobaczyc na znaki przy kluczu... wtedy mamy podaną Tonację w której gramy (czyli tak, jak jest dana gama zapisana). Po prostu musisz się nauczyc która Tonacja jakie ma znaki przykluczowe, np. F - dur (es-dur w stroju C) ma jeden bemol, na dzwięku B(czyli H o pól tonu w dół) rozumiesz? pozdro
- klonpiotr
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 5 sie 2006, 11:59
- Instrument/y: yamaha ytr1335..
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Płośnica
- Kontakt:
W utworach/marszach itp rzadko zdarza się więcej niż 4 bemole ,czy krzyżyki . Grając szkołę Lutaka po kolei wprowadzana są każde dźwięki , więć z tym nie będzie problemu.Tak samo w każdej innej szkole . Ciężko to wytłumaczyć bez pięciolini
1b - na h
2b - na h + e
3b - na h + e + a
4b - na h + e + a + d
itd
wystarczy pomyśleć , a znadziesz w tym logike i nie będzie z tym problemu , tylko umieść je sobie na pieciolinii.
1# - na f
2# - na f + c
3# - na f + c + g
4# - na f + c + g + d
itd
tak samo jak z bemolami :razz:
[ jakbym gdzies zrobił błąd niech mnie ktoś poprawi ]
1b - na h
2b - na h + e
3b - na h + e + a
4b - na h + e + a + d
itd
wystarczy pomyśleć , a znadziesz w tym logike i nie będzie z tym problemu , tylko umieść je sobie na pieciolinii.
1# - na f
2# - na f + c
3# - na f + c + g
4# - na f + c + g + d
itd
tak samo jak z bemolami :razz:
[ jakbym gdzies zrobił błąd niech mnie ktoś poprawi ]
- Rastamanek
- Użytkownik
- Posty: 244
- Rejestracja: 22 kwie 2006, 09:15
- Instrument/y: kawalek blachy
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: s kątowni
jak chopina grał nie będziesz to żadko spotkasz więcej niz 4 znaki. To jest jak juz zostało napisane stała zaleznosc. nazywa się to koło kwintowe. w gama dodawany jest jeden krzyzyk co kwinte czytą w góre. np
C - 0#, 0b
G(kwinta w góre)- 1#, 0b
D - 2# 0b itd
to samo w dół
C - 0#, 0b
F(kwinta w dół)- 0# 1b
B - 0# 2b
http://pl.wikipedia.org/wiki/Koło_kwintowe
C - 0#, 0b
G(kwinta w góre)- 1#, 0b
D - 2# 0b itd
to samo w dół
C - 0#, 0b
F(kwinta w dół)- 0# 1b
B - 0# 2b
http://pl.wikipedia.org/wiki/Koło_kwintowe
Ostatnio zmieniony 13 sty 2007, 09:12 przez Rastamanek, łącznie zmieniany 1 raz.
- bene
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 17 maja 2006, 11:30
- Instrument/y: B&S II 3143S, B&S 3137S, Access Virus
- Ustnik/i: Stork Custom Vacchiano 2C+25C PUMPED, Laskey
- Lokalizacja: toruń
A dla pewności tu można pobrać koło kwintowe.
http://www.mouthpieceexpress.com/catalo ... f_5ths.pdf
http://www.mouthpieceexpress.com/catalo ... f_5ths.pdf
- David kornet
- Użytkownik
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 lut 2007, 10:24
- Instrument/y: tr-380
- Ustnik/i: Vincent Bach 7c
- Lokalizacja: sie biorom dzieci?
- Immortal4ever
- Użytkownik
- Posty: 1882
- Rejestracja: 23 cze 2007, 19:58
- Instrument/y: Kilka cosi....
- Ustnik/i: Vincent Bach CORP. 1C i Bach 7C
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
1b: h zmieniasz na b (kryjesz wtedy nie 2 ale 1)
2b: j.w. + e zmieniasz na es (kryjesz wtedy nie 1.2. ale 2.3.)
3b: j.w. + a zmieniasz na as (kryjesz wtedy nie 1.2 ale 2.3.)
4b: j.w. + d zmieniasz na des (kryjesz wtedy nie 1.3. ale 1.2.3)
1#: f zmieniasz na fis (kryjesz wtedy nie 1 ale 2 )
2#: j.w. + c zmieniasz na cis (kryjesz wtedy nie pustym ale 1.2.3. przy c razkreślnym i 1.2. przy c dwukreślnym)
3#: j.w. + g zmieniasz na gis (kryjesz wtedy nie pusto lecz 2.3.)
4#: j.w. + d zmieniasz na dis (kryjesz wtedy nie 1.3 lecz 2.3.)
Więcej Ci chyba do szczęścia nie trzeba bo ciężko więcej znaków uraczyć...Chopin jest tu może ciekawym wyjątkiem ale jego utworów nie gra się na co dzień...
P.S
długo już grasz
2b: j.w. + e zmieniasz na es (kryjesz wtedy nie 1.2. ale 2.3.)
3b: j.w. + a zmieniasz na as (kryjesz wtedy nie 1.2 ale 2.3.)
4b: j.w. + d zmieniasz na des (kryjesz wtedy nie 1.3. ale 1.2.3)
1#: f zmieniasz na fis (kryjesz wtedy nie 1 ale 2 )
2#: j.w. + c zmieniasz na cis (kryjesz wtedy nie pustym ale 1.2.3. przy c razkreślnym i 1.2. przy c dwukreślnym)
3#: j.w. + g zmieniasz na gis (kryjesz wtedy nie pusto lecz 2.3.)
4#: j.w. + d zmieniasz na dis (kryjesz wtedy nie 1.3 lecz 2.3.)
Więcej Ci chyba do szczęścia nie trzeba bo ciężko więcej znaków uraczyć...Chopin jest tu może ciekawym wyjątkiem ale jego utworów nie gra się na co dzień...
P.S
długo już grasz
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 16:32 przez Immortal4ever, łącznie zmieniany 1 raz.
Już od najmłodszych lat mój spaczony charakter mówi mi, że jestem inny niż ogół śmiertelników. Tu również odnoszę sukcesy.
- David kornet
- Użytkownik
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 lut 2007, 10:24
- Instrument/y: tr-380
- Ustnik/i: Vincent Bach 7c
- Lokalizacja: sie biorom dzieci?
- Immortal4ever
- Użytkownik
- Posty: 1882
- Rejestracja: 23 cze 2007, 19:58
- Instrument/y: Kilka cosi....
- Ustnik/i: Vincent Bach CORP. 1C i Bach 7C
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt: