SZKOŁA MUZYCZNA 2 stopień EGZAMINY
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: 4 sty 2009, 22:02
- Instrument/y: Holton T102, Getzen Eterna
- Ustnik/i: Monette B3, Kelly 1 1/2C,Bach 1 1/2C Corp.
- Lokalizacja: Lipno/k. Włocławka
SZKOŁA MUZYCZNA 2 stopień EGZAMINY
Witajcie!
W przyszłym roku planuję zacząć naukę w szkole muzycznej II stopnia we Włocławku lub Toruniu (zależy jak się życie ułoży).
Interesuje mnie taki programik, co trzeba umieć na egzamin teoretyczny. Za wyczerpującą odpowiedź ''Pomógł''
W przyszłym roku planuję zacząć naukę w szkole muzycznej II stopnia we Włocławku lub Toruniu (zależy jak się życie ułoży).
Interesuje mnie taki programik, co trzeba umieć na egzamin teoretyczny. Za wyczerpującą odpowiedź ''Pomógł''
Pomyśl... Jakbyś grał, gdybyś przeznaczył czas spędzony przed komputerem na doskonalenie się na trąbce???
- Jareks_NS
- Użytkownik
- Posty: 426
- Rejestracja: 7 sty 2010, 15:26
- Instrument/y: Schagerl
- Ustnik/i: Laskey
- Lokalizacja: tu i tam:)
- Kontakt:
Na egzaminie teoretycznego do II stopnia pojawią się na pewno interwały (w oktawie i ponad oktawę), trójdźwięki (dur + przewroty, moll + przewroty, zmniejszony, zwiększony), czterodźwięki (dominanta septymowa). Trzeba też zaśpiewać ćwiczenie awista, które poda Ci egzaminator. Może także się pojawić śpiewanie gamy, klaskanie rytmów itp. - Przynajmniej ja w/w miałem.
Trąbka to magia większa od tego, co my tu robimy..
- Albert
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 5 wrz 2009, 16:07
- Instrument/y: B&S 180s37
- Ustnik/i: Vincent Bach 3c
- Lokalizacja: Sochaczew
U mnie było trochę inaczej, bo nie trzeba było nic śpiewać i klaskać. Były interwały proste i złożone, trójdźwięki i dominanty, z przewrotami oczywiście, oprócz tego dyktando melodyczne, rytmiczne, korekta błędów (dyktando jest napisane, ale z błędami, i trzeba je poprawić) i taka uzupełnianka (napisane jest kilka nut, i trzeba dopisać brakujące). Jeśli nie masz większych problemów z takimi ćwiczeniami, to spokojnie zdasz. Właściwie to zależy od szkoły, ale jeśli chodziłeś do 1 stopnia na kształcenie słuchu, to raczej nie ma możliwości żeby było coś czego nie robiliście na lekcji. A jeśli nie, to powinieneś posiedzieć nad tym w domu.
Jeszcze nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej szkole do 2 stopnia przyjmuje się nawet uczniów bez przygotowania muzycznego.
Jeszcze nie wiem jak u Ciebie, ale w mojej szkole do 2 stopnia przyjmuje się nawet uczniów bez przygotowania muzycznego.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, 13:44 przez Albert, łącznie zmieniany 1 raz.
Just blow!
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
Generalnie jest tak, że co szkoła to inaczej wyglądają egzaminy. To co koledzy napisali to prawda - oczywiście może być coś więcej lub coś mniej, zależy. Moja rada jest taka: zadzwonić do tych szkół i zapytać w sekretariacie lub w jakiejś informacji o wytyczne na egzaminy wstępne. To będzie najbardziej wiarygodne źródło informacji, które ukierunkuje Ciebie konkretnie co i jak przygotować. Pzdr
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
- schutze
- Użytkownik
- Posty: 598
- Rejestracja: 18 lut 2008, 14:53
- Instrument/y: B&S 535 S
- Ustnik/i: B&S 7C i Arnolds & Sons 3C
- Lokalizacja: Ciechocinek
Witam
Ja również po ukończeniu gimnazjum mam zamiar udać się do liceum + do szkoły muzycznej w Toruniu lub Włocławku, gdyż mam tak pośrednio właśnie między tymi miastami. Mam 14 lat, więc mógłbym pójść do I st. lub II st. tylko właśnie nie wiem, który wybrać. Gram na trąbce już piąty rok, ale uczyłem się praktycznie sam z pomocą kapelmistrza i nie uczęszczałem do żadnego nauczyciela. Nie wiem więc, czy zdam egzamin i czym się różnią do I st. i do II st. i jak się do nich można samodzielnie przygotować ? I jaka jest wgl. różnica między nimi ?
Nie mam pojęcia praktycznie jak wygląda nauka w takiej szkole i co trzeba zrobić, by się bezproblemowo dostać... Na szczęście mam jeszcze kilka miesięcy, gdyż zgłasza się jakoś chyba od marca do kwietnia.
Ja również po ukończeniu gimnazjum mam zamiar udać się do liceum + do szkoły muzycznej w Toruniu lub Włocławku, gdyż mam tak pośrednio właśnie między tymi miastami. Mam 14 lat, więc mógłbym pójść do I st. lub II st. tylko właśnie nie wiem, który wybrać. Gram na trąbce już piąty rok, ale uczyłem się praktycznie sam z pomocą kapelmistrza i nie uczęszczałem do żadnego nauczyciela. Nie wiem więc, czy zdam egzamin i czym się różnią do I st. i do II st. i jak się do nich można samodzielnie przygotować ? I jaka jest wgl. różnica między nimi ?
Nie mam pojęcia praktycznie jak wygląda nauka w takiej szkole i co trzeba zrobić, by się bezproblemowo dostać... Na szczęście mam jeszcze kilka miesięcy, gdyż zgłasza się jakoś chyba od marca do kwietnia.
- pawel94
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 2 paź 2010, 18:44
- Instrument/y: Yamaha YTR 4335G
- Ustnik/i: Yamaha 11b4
- Lokalizacja: do kąd ?
schutze różnica między II stopnie , a I jest taka , że w 1 uczysz się podstaw i zdajesz sobie sprawę czy Cię to kręci czy nie . W II stopniu już zaczyna się nauka gry na instrumencie dążąc do profesjonalniej gry , więc jeżeli nie grałeś nigdy tak na poważnie [chociaż przez 5 lat to spokojnie powinieneś wyrobić] to może być ciężko . Ogólnie II stopień to nastawienie , że chcesz i będziesz muzykiem no i tempo tam jest naprawdę mocne . Sam jestem w 2 kl. II stopnia
Pozdr. Paweł
Pozdr. Paweł
Rób w życiu to co lubisz , a nie to co musisz
Jeżeli pomogłem kliknij "pomógł" c(:
Jeżeli pomogłem kliknij "pomógł" c(:
- schutze
- Użytkownik
- Posty: 598
- Rejestracja: 18 lut 2008, 14:53
- Instrument/y: B&S 535 S
- Ustnik/i: B&S 7C i Arnolds & Sons 3C
- Lokalizacja: Ciechocinek
Aha. Dzięki.
A czy to prawda również, że trzeba w II stopniu mieć drugi instrument obowiązkowy np. fortepian i dobry wokal ?
Musze zacząć porządne granie i zapisuje się lepiej do nauczyciela gry na fortepianie i by udzielił mi paru lekcji śpiewu. Do tego jeszcze ta cała teoria, podstawy muzyki. A wiadomo, jeżeli gram tak dla siebie typowo i w ochotniczej orkiestrze to nie było mi to nigdy potrzebne. W dodatku jeszcze teraz mam ten nieszczęsny aparat ortodontyczny.
Dobrze, że mam przed sobą jeszcze trochę czasu.
A czy to prawda również, że trzeba w II stopniu mieć drugi instrument obowiązkowy np. fortepian i dobry wokal ?
Musze zacząć porządne granie i zapisuje się lepiej do nauczyciela gry na fortepianie i by udzielił mi paru lekcji śpiewu. Do tego jeszcze ta cała teoria, podstawy muzyki. A wiadomo, jeżeli gram tak dla siebie typowo i w ochotniczej orkiestrze to nie było mi to nigdy potrzebne. W dodatku jeszcze teraz mam ten nieszczęsny aparat ortodontyczny.
Dobrze, że mam przed sobą jeszcze trochę czasu.
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
W II stopniu jest dodatkowy fortepian - ale spokojnie nie musisz umieć grać - trąbka ważniejsza W szkole Cię nauczą A wokal po co ??? Trzeba śpiewać czy to na lekcji Kształcenia Słuchu czy ewentualnie na chórze ... ale po co lekcje wokal?? Bez lęku ... Skoro masz czas to dasz radę
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
- xXPITBULLXx
- Użytkownik
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 gru 2009, 21:36
- Instrument/y: Bach Stradivarius New York; Bach TR 305 SBP
- Ustnik/i: Gold Vincent Bach CORP 2 1/2C MT VERNON NY
- Lokalizacja: woj.Lubelskie/UKF
- Kontakt:
Co do wokalu to śpiewać dużo nawet błachostki używać przepony i zasad gry na trąbkę tylko śpiewać i git wszystko się samo układa
Zwycięzca konkursu Mottywator
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
Generalnie jest tak, że osoby idące do II stopnia bez skończenia I stopnia muszą troszkę nadrobić teorię. Tam gdzie ja się uczyłem sprawa wyglądała tak, że program nauczania teoretycznego w 1 i 2 klasie II stopnia był taki sam co w klasie 3 i 4 I st cyklu 4-letniego oraz 5 i 6 I st cyklu 6-letniego. Także ci co skończyli I stopień mieli powtórkę z teorii kiedy te osoby, które zaczynały w II stopniu poznawały wszystko od nowa. Różnice zacierały się dopiero w 3 klasie kiedy już wszyscy mieli nowości
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
- furmon7
- Użytkownik
- Posty: 78
- Rejestracja: 16 sty 2010, 19:10
- Instrument/y: Bach Omega, Prelude by Bach Tr-700
- Ustnik/i: Vincent Bach 3C
- Lokalizacja: małopolska
Ja kończę 4 klasę szkoły muzycznej I stopnia i równocześnie od września zacząłem naukę w II stopniu. Jak na razie wszystko się powtarza, jak to powiedzieli moi poprzednicy. Interwały, akordy, gamy, koło kwintowe, harmonia funkcyjna, słuch i śpiewanie ćwiczeń. Same banały, więc nie ma czego się bać.
[center]Muzyk zmiesza orkiestrę najlepiej dobraną
Jeśli grając stara się aby go słyszano.
Adam Mickiewicz [/center]
Jeśli grając stara się aby go słyszano.
Adam Mickiewicz [/center]
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 paź 2010, 14:56
- Instrument/y: Stomvi Debut
- Ustnik/i: Giardinelli 5B / Stomvi 5c
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Kontakt:
Heh już za późno na odpowiedz do tego posta, ale Ja kilka lat temu zdając do średniej miałem interwały(do oktawy), trójdzwieki, dyktando rytmiczno-melodyczne, dyktando rytmiczne, zanotować w basowymy i wiolinowym kluczu- do 7 znaków przykluczowych.(pisemny) No i do tego egzamin teoretyczny z audycji muzycznych, sofleżu i śpiewania + wzruszająca historia o planach przyszłości Z tym, że w I stopniu miałem 5, a po 2 klasie I stopnia do średniej startowałem Myśle, że liczy sie dobre wrażenie i słuch,a oni(Nauczyciele) nie zablokują ci chęci nauki Pozdrowienia
Pij, a granie samo przyjdzie ...
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 26 lip 2010, 18:31
- Instrument/y: Getzen 300 series
- Ustnik/i: Stomvi 3D
- Lokalizacja: Sępólno
a właściwie możecie mi powiedzieć co to są interwały, trójdźwięki, koło kwintowe ? i jak to zagrać ? bo nie wiem czy dam sobie rade z tym przyjęciem do szkoły.
"Określenie ilości dźwięków zagranych w akordzie przez nauczyciela" na czym to polega ?
z tymi pojęciami nie zetknąłem się podczas swojej gry.
"Określenie ilości dźwięków zagranych w akordzie przez nauczyciela" na czym to polega ?
z tymi pojęciami nie zetknąłem się podczas swojej gry.
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
VEGO1995, interwały to odległości pomiędzy dźwiękami - tak w skrócie po ludzku:
pryma dźwięki c-c
sekunda mała c-des
sekunda wielka c-d
tercja mała c-es
tercja wielka c-e
kwarta czysta c-f
kwarta zwiększona (tryton) c-fis
kwinta czysta c-g
seksta mała c-as
seksta wielka c-a
septyma mała c-b
septyma wielka c-h
oktawa c-c2
nona c-d2
decyma c-e2
undecyma c-f2
duodecyma c-g2
tercdecyma c-a2
kwartdecyma c-h2
kwintdecyma c-c3
Trójdźwięki to akordy składające się ze współbrzmienia 3 dźwięków np. akord C-dur = c+e+g, a-moll = a+c+e
Koło kwintowe to układ pokrewieństwa tonacji dur - moll odległych o kwintę czystą od siebie.
A pytanie, które zadałeś polega na tym, że na egzaminie zagrają Tobie zbitek dźwięków i Ty z tego co wysłyszysz masz stwierdzić czy zagrano jeden, dwa, trzy czy cztery lub więcej dźwięków razem na fortepianie.
Napisałem tak w skrócie. To o co pytasz to podstawa teorii muzycznej, którą nauczą Cię w szkole. Jeśli masz problem z pojęciami odsyłam do WIKIPEDII
pryma dźwięki c-c
sekunda mała c-des
sekunda wielka c-d
tercja mała c-es
tercja wielka c-e
kwarta czysta c-f
kwarta zwiększona (tryton) c-fis
kwinta czysta c-g
seksta mała c-as
seksta wielka c-a
septyma mała c-b
septyma wielka c-h
oktawa c-c2
nona c-d2
decyma c-e2
undecyma c-f2
duodecyma c-g2
tercdecyma c-a2
kwartdecyma c-h2
kwintdecyma c-c3
Trójdźwięki to akordy składające się ze współbrzmienia 3 dźwięków np. akord C-dur = c+e+g, a-moll = a+c+e
Koło kwintowe to układ pokrewieństwa tonacji dur - moll odległych o kwintę czystą od siebie.
A pytanie, które zadałeś polega na tym, że na egzaminie zagrają Tobie zbitek dźwięków i Ty z tego co wysłyszysz masz stwierdzić czy zagrano jeden, dwa, trzy czy cztery lub więcej dźwięków razem na fortepianie.
Napisałem tak w skrócie. To o co pytasz to podstawa teorii muzycznej, którą nauczą Cię w szkole. Jeśli masz problem z pojęciami odsyłam do WIKIPEDII
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)