Palcowanie
- Miles_Fan
- Użytkownik
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 sie 2007, 20:18
- Instrument/y: Selmer Concept TT, stary Polmuz :)
- Ustnik/i: Vincent Bach Corp. 1 1/4 C
- Lokalizacja: spod stolycy
- Kontakt:
a dochodzą jeszcze chwyty dodatkowe (zastępcze). masz rację, Rafael, aplikatura to alfabet muzyka. jakiegokolwiek instrumentalisty. ale na całe szczęście na trąbce nie jest to skomplikowane więc na upartego można się uczyć na sucho z oddechem.
zabawa w liczenie przydaje się tylko na początku, lepiej sprawdza się nauka gamy chromatycznej (od c1 czy g1 w dół) pusty-drugi-pierwszy-pierwszy/drugi itd. po jakimś czasie samo wchodzi i gra się/ szuka się dźwięków na słuch. sprawdzone doświadczalnie
zabawa w liczenie przydaje się tylko na początku, lepiej sprawdza się nauka gamy chromatycznej (od c1 czy g1 w dół) pusty-drugi-pierwszy-pierwszy/drugi itd. po jakimś czasie samo wchodzi i gra się/ szuka się dźwięków na słuch. sprawdzone doświadczalnie
"Lubię czysty, nienacechowany dźwięk, jak czysty dźwięk bez nadmiaru tremolo i nie nazbyt dużo basu. Tylko dokładnie pośrodku. Gdy nie mogę uzyskać tego dźwięku, nie mogę w ogóle grać."
Miles Davis
[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]
Miles Davis
[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]
- Rafael
- Użytkownik
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:38
- Instrument/y: Dowids 88G, Kühnl & Hoyer Universal 2G
- Ustnik/i: Bruno Tilz Flügelhorn/Trabka (Sonderbau)
- Lokalizacja: Monachium(München)
masz racje gra na trabce nie jest skomplikowana i same chwyty tez nie ale trzeba odrbine chciec, bez checi aby isc do przodu nic sie nie da zrobic i co wazne cwiczyc z glowa!! slyszec swoj dzwiek i go kontrolowac, jesli zaczyna falowac to przrywamy granie i ponownie. dlugie tony od pp do ff i konczymy na pp i wazne aby ustnik swobodnie byl na wargach a nie na sile docisniety bo to nie daje zadnego efektu.
- Miles_Fan
- Użytkownik
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 sie 2007, 20:18
- Instrument/y: Selmer Concept TT, stary Polmuz :)
- Ustnik/i: Vincent Bach Corp. 1 1/4 C
- Lokalizacja: spod stolycy
- Kontakt:
to jest temat o palcowaniu. Mądrze piszesz, ale troszkę obok. tak mi się wydaje...
"Lubię czysty, nienacechowany dźwięk, jak czysty dźwięk bez nadmiaru tremolo i nie nazbyt dużo basu. Tylko dokładnie pośrodku. Gdy nie mogę uzyskać tego dźwięku, nie mogę w ogóle grać."
Miles Davis
[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]
Miles Davis
[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]
- Rafael
- Użytkownik
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:38
- Instrument/y: Dowids 88G, Kühnl & Hoyer Universal 2G
- Ustnik/i: Bruno Tilz Flügelhorn/Trabka (Sonderbau)
- Lokalizacja: Monachium(München)
masz racje, wybaczcie! na palcowanie sa tez dobre cwiczenia ósemkowe przy ktorych musisz wiedziec jaki to jest ton i jak go nacisnac, to po prostu musisz wiedziec nie mozesz nad tym myslec w graniu to musisz byc jak taki wyrobiony czy yuczony instynkt. ale przychodzi z czasem przy madrym cwiczeniu.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2008, 20:30 przez Rafael, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:14
- Instrument/y: Tenor
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Byczyna
Cześć! Mam pytanie jeśli ściągnąłem palcowanie (http://www.trumpetstudio.com/scales/Allfinger.pdf) i nie wiem w jakim programie to odtworzyć... Jeśli znacie jakiś program to proszę o odpowiedź. Dzięki
;]
-
- Użytkownik
- Posty: 224
- Rejestracja: 27 sty 2007, 13:24
- Instrument/y: yamaha
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: mazowsze
- zgaju
- Użytkownik
- Posty: 749
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 14:12
- Instrument/y: Andreas Eastman ETR-520GS
- Ustnik/i: Laskey 68MC
- Lokalizacja: Tąpkowice
- Kontakt:
Mam pytanie odnośnie palcowania w oktawie 3kreślnej, od d3 do c4 (wiem że tak daleko nie dojadę, ale chciałbym wiedzieć ). Tak samo jak w oktawie razkreślnej i dwukreślnej??
Jeżeli pomogłem kliknij "POMÓGŁ"
6. POWOLI DOCHODŹ DO CELU
Jeśli chcesz być dobrym nie możesz się spieszyć. Stopniowo i dokładnie pracuj nad doskonaleniem swych umiejętności i pamiętaj, że człowiek uczy się całe życie.
6. POWOLI DOCHODŹ DO CELU
Jeśli chcesz być dobrym nie możesz się spieszyć. Stopniowo i dokładnie pracuj nad doskonaleniem swych umiejętności i pamiętaj, że człowiek uczy się całe życie.
-
- Użytkownik
- Posty: 119
- Rejestracja: 10 gru 2008, 15:38
- Instrument/y: Yamaha 4335GS
- Ustnik/i: Monette STC-2, Marcinkiewicz Seria 300 1 1/2C
- Lokalizacja: Nowa Sól
tak, ja uzywam tego samego palcowania, ale na dobra sprawe tak wysokie alikwoty (dobrze mi sie wydaje, ze to od tego zalezy?) mozesz zagrac na kazdej kombinacji Tak mi sie bynajmnie wydaje, jesli do jutra nikt, kto jest peiwen, Ci nie odpisze, to sprawdze i powiem jak to jest dokladnie. Ja po prostu zawsze gralem na takim samym.
- Devil_inside
- Moderator
- Posty: 1433
- Rejestracja: 26 maja 2007, 14:54
- Instrument/y: Bach Stradivarius 43,Yamaha,Courtois,Schagerl
- Ustnik/i: Laskey 70MC i kilka innych
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wro/Wawa
- zgaju
- Użytkownik
- Posty: 749
- Rejestracja: 14 kwie 2008, 14:12
- Instrument/y: Andreas Eastman ETR-520GS
- Ustnik/i: Laskey 68MC
- Lokalizacja: Tąpkowice
- Kontakt:
dziękuję za info będę próbował wspinać się jak najwyżej właśnie w ćwiczeniach Clarka, jak napisał Rumcajs,
Jeżeli pomogłem kliknij "POMÓGŁ"
6. POWOLI DOCHODŹ DO CELU
Jeśli chcesz być dobrym nie możesz się spieszyć. Stopniowo i dokładnie pracuj nad doskonaleniem swych umiejętności i pamiętaj, że człowiek uczy się całe życie.
6. POWOLI DOCHODŹ DO CELU
Jeśli chcesz być dobrym nie możesz się spieszyć. Stopniowo i dokładnie pracuj nad doskonaleniem swych umiejętności i pamiętaj, że człowiek uczy się całe życie.
-
- Użytkownik
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 gru 2008, 20:29
- Instrument/y: roy
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Rzeszów
Ale pamiętaj jedno. Najważniejsza musi być lekkość i swoboda. Nic na siłę. A przepona musi bardziej pracować a niż jeżeli w niższych rejestrach. Bez tego lepiej nie grać tak wysoko bo na siłę można sobie wiele rzeczy poprzestawiać, a naprawa może trwać bardzo długo. Byle z głowązgaju pisze:dziękuję za info będę próbował wspinać się jak najwyżej właśnie w ćwiczeniach Clarka, jak napisał Rumcajs,
- NOWAKUS113
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 lut 2011, 12:41
- Instrument/y: FAJNA
- Ustnik/i: YAMAHA 13c4
- Lokalizacja: TU I TAM
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
NOWAKUS113, po pierwsze to musisz się raz, a porządnie nauczyć wartości nut - która ile trwa. To muzyczny alfabet, bez którego nie zajdziesz za daleko. Ponadto proponuję zaopatrzyć się w metronom, założyć kilka par spodni aby tyłek nie bolał od siedzenie na krześle i spokojnie wyćwiczyć dotrzymując każdą nutę do bólu - konkretnie i uczciwie. Innego wyjścia z tej sytuacji nie widzę.
Z metronomem trzeba być "za Pan Brat". Wiem, że na początku trudno i się nie chce ale uwierz, że takie właśnie ćwiczenie daje ogromne rezultaty w późniejszej praktyce.
Z metronomem trzeba być "za Pan Brat". Wiem, że na początku trudno i się nie chce ale uwierz, że takie właśnie ćwiczenie daje ogromne rezultaty w późniejszej praktyce.
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
- NOWAKUS113
- Użytkownik
- Posty: 62
- Rejestracja: 20 lut 2011, 12:41
- Instrument/y: FAJNA
- Ustnik/i: YAMAHA 13c4
- Lokalizacja: TU I TAM
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
- Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
- Ustnik/i: Bach Corp., Monette
- Lokalizacja: Katowice