Gamy odczytywanie

Problemy, pytania, porady, ćwiczenia. Technika gry na trąbce.
innerplane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 kwie 2007, 18:19
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: btw

Gamy odczytywanie

Post autor: innerplane » 26 maja 2007, 17:52

Wiec dochodze do gamy F-dur i rodza sie pewne pytania. Jest ten bmol na poczatku wiec zaczynam faktycznie od dzwieku e1 a nie f? Wobec tego w jakim celu to sie stosuje, dlaczego nie mozna zapisac gamy Fdur tak jak faktyczne dzwieki w jej sklad wchodza albo nie nazwie sie jej gama edur?
Sorry, przypuszczam ze pytanie banalne tylko ja tutaj jakiejs istotnej rzeczy w zastosowaniu bemoli i krzyzykow nie zalapalem:]
Z gory dzieki za odp.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
havk
Moderator
Moderator
Posty: 1564
Rejestracja: 10 kwie 2006, 16:18
Instrument/y: Yamaha 4335G
Ustnik/i: Stomvi 4C Marcinkiewicz 7-S
Lokalizacja: Kraków/Częstochowa

Post autor: havk » 26 maja 2007, 18:34

f - dur? nie pomyliło ci sie cos? game zawsze zaczyna sie od dzwięku, który jest podany w nazwie gamy. Poza tym to jest nasza gama F - dur w stroju Bb, bo w stroju C jest to gama Es - Dur. a i tak my ja zaczynamy od naszego F, czyli od brzmiącego Es. Cos ci sie chłopie pomyliło ;)

Awatar użytkownika
damalu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 667
Rejestracja: 19 wrz 2006, 21:04
Instrument/y: YTR 4335 GS
Ustnik/i: Vincent Bach 1 1/4 C
Lokalizacja: W-wa / Krk
Kontakt:

Post autor: damalu » 26 maja 2007, 18:48

w gamie F-dur masz bemol od h zrobić, czyli grasz b. poza tym brak innych znaków przykluczowych ( w wiolinowym kluczu).
"Muzyka jest twoim doświadczeniem,myślami i mądrością. Bez nich nie zagrasz dobrze." - Ch.Parker

Awatar użytkownika
Kamil
Administrator
Administrator
Posty: 1370
Rejestracja: 16 cze 2006, 19:52
Instrument/y: B&S 3137
Ustnik/i: Marcinkiewicz E17, JK 3C
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Kamil » 26 maja 2007, 22:33

Hehe. :)

Bemol obniża dźwięk tylko na 'swojej' linii. W F-dur masz go na 3 linii - obniżasz h czyli grasz b. Reszta dźwięków jest grana normalnie. [ f g a b c d e f ]
(Oczywiście dotyczy to h we wszystkich oktawach ;))

O to Ci chodzi?
„Life is something like a trumpet. If you don't put anything in, you won't get anything out.”

Doula - Holistyczne Wsparcie Okołoporodowe

Awatar użytkownika
Rastamanek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: 22 kwie 2006, 09:15
Instrument/y: kawalek blachy
Ustnik/i:
Lokalizacja: s kątowni

Post autor: Rastamanek » 27 maja 2007, 10:11

chyba o to chodzi, jak byłem młodszy i zielony z muzyki to tez tak własnie myslałem, ze jak jest gama g dur to krzyzyk musi byc na g i dziwiłem sie dlaczego akurat jest na f :roll:

innerplane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 kwie 2007, 18:19
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: btw

Post autor: innerplane » 27 maja 2007, 12:34

Don Camillo pisze:Hehe. :)

Bemol obniża dźwięk tylko na 'swojej' linii. W F-dur masz go na 3 linii - obniżasz h czyli grasz b. Reszta dźwięków jest grana normalnie. [ f g a b c d e f ]
(Oczywiście dotyczy to h we wszystkich oktawach ;))

O to Ci chodzi?
Taa:] Przypuszczalem ze jakis oczywisty i powszechnie znany 'szczegol', ktory mi umknal. Sorry za zazenowanie jakie wywolalem tym pytaniem u niejednego z Was:)
Dzieki.

ODPOWIEDZ