SCHAGERL SUPERIOR - S2S

Amati, B&S, Eastman, Ever Play, Fides, Getzen, Holton, J. Michael, J. Scherzer, Jupiter, Kanstul, King, Polmuz, Roy Benson, Schagerl, Schilke, Selmer, Stagg, Stomvi, Vincent Bach, Yamaha... i inne.
matmax90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 17 lis 2009, 17:51
Instrument/y: TT
Ustnik/i:
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: matmax90 » 19 lis 2009, 19:03

Każdy może mieć swoje zdanie i ja mam takie ze schagerl robi słabe trąbki!!
Tyle w temacie Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
havk
Moderator
Moderator
Posty: 1564
Rejestracja: 10 kwie 2006, 16:18
Instrument/y: Yamaha 4335G
Ustnik/i: Stomvi 4C Marcinkiewicz 7-S
Lokalizacja: Kraków/Częstochowa

Post autor: havk » 19 lis 2009, 19:14

A jakieś poparcie argumentami swojej tezy? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Devil_inside
Moderator
Moderator
Posty: 1433
Rejestracja: 26 maja 2007, 14:54
Instrument/y: Bach Stradivarius 43,Yamaha,Courtois,Schagerl
Ustnik/i: Laskey 70MC i kilka innych
Lokalizacja: Wałbrzych/Wro/Wawa

Post autor: Devil_inside » 19 lis 2009, 20:48

matmax90, a grałeś na nich, czy kolega Ci tak powiedział? :D
Ćwiczyć!! Nie gadać!! ;)

Awatar użytkownika
Miles_Fan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1292
Rejestracja: 18 sie 2007, 20:18
Instrument/y: Selmer Concept TT, stary Polmuz :)
Ustnik/i: Vincent Bach Corp. 1 1/4 C
Lokalizacja: spod stolycy
Kontakt:

Post autor: Miles_Fan » 19 lis 2009, 21:58

no właśnie, mam wrażenie, że z zasady nie lubisz tej firmy. ja nie grałem, więc nie mam powodu,żeby się wypowiadać.
"Lubię czysty, nienacechowany dźwięk, jak czysty dźwięk bez nadmiaru tremolo i nie nazbyt dużo basu. Tylko dokładnie pośrodku. Gdy nie mogę uzyskać tego dźwięku, nie mogę w ogóle grać."

Miles Davis

[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]

Rumcajs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 638
Rejestracja: 16 gru 2008, 20:29
Instrument/y: roy
Ustnik/i:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Rumcajs » 20 lis 2009, 13:32

matmax90 pisze:Każdy może mieć swoje zdanie i ja mam takie ze schagerl robi słabe trąbki!!
Tyle w temacie Pozdrawiam!
Szkoda tylko czasu żeby czytać takie bzdury. Wystarczy wejść na stronkę schagerla i zobaczyć ilu dobrych trębaczy na świecie wybrało tą markę. Znam z paru kumpli którzy grają na takim modelu superior S2S i nie narzekają.

04bartek08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 29 lip 2009, 21:10
Instrument/y: SCHAGERL S2S, Bach 43
Ustnik/i: GR 67-C-T
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: 04bartek08 » 27 lis 2009, 20:53

Ja gram na Schagerlu S2S od około roku. Trąbka super pracuje, yamaszke 4 bije na głowe pod względem intonacji. Trąbka ta idealnie nadaje się na II st. mój profesor nie mógł się jej nadziwić. Ja także uważam, że trąbka warta swojej ceny, myśle że mogę ją polecić każdemu, który nie jest "zaawansowany" lecz, który chce się rozwijać. <-- oto moje zdanie :]

baran90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 109
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:37
Instrument/y: Yamaha YTR 6340 ST
Ustnik/i: WARBURTON 4M, WARBURTON 7S, a&s 1 1/2c
Lokalizacja: Rostarzewo

Post autor: baran90 » 27 lis 2009, 22:24

matmax90, taki z ciebie znawca?;/ posłuchaj Mnozil brass dwaj trębacze grają tam na schagerlach (te z wygiętymi rurami).... nie wiem jak reszta

Awatar użytkownika
djfender
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 3 gru 2016, 21:04
Instrument/y: SCHAGERL Academica Superior S1S
Ustnik/i: Yamaha 18C4-GP
Lokalizacja: ZG

Post autor: djfender » 26 sty 2017, 00:22

Poszukuję wszelakich informacji nt SCHAGERL SUPERIOR - S1S (czym się np. różni od S2S?)
O dziwo, w sieci praktycznie nic nie znalazłem na jej temat.
Posiadam takową (srebrną), ale używaną i nie znam jej historii. Nr seryjny wskazuje na początek 2009r.

I przy okazji, co dają 2 wsporniki na kolanku strojeniowym versus jeden lub zero?

Awatar użytkownika
Michał Koniarski
Ekspert
Ekspert
Posty: 698
Rejestracja: 1 cze 2009, 23:08
Instrument/y: Schilke HC1-L, A.Courtois EVO IV
Ustnik/i: Stomvi Combi System nr 4, Laskey 70B
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Michał Koniarski » 22 wrz 2017, 22:21

Im więcej wsporników/elementów łączących rurki tym bardziej tłumione drganie czyli ciemniejszy dźwięk. Pozdro ;)
Nie jest ważne co grasz, ale jak grasz. Kiksare humanum est :)
Wyróżniony w konkursie Mottywator

Awatar użytkownika
djfender
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 3 gru 2016, 21:04
Instrument/y: SCHAGERL Academica Superior S1S
Ustnik/i: Yamaha 18C4-GP
Lokalizacja: ZG

Post autor: djfender » 22 wrz 2017, 22:34

Nie do końca rozumiem - srebrne trąbki dają jaśniejsze brzmienie - to po co robić 2 wsporniki, żeby było ciemniejsze?
Wiele trąbek używanych przez jazzmanów jest pozbawionych wspornika na kolanku strojeniowym, a Ci z reguły szukają ciemnych barw.

Argument z tłumieniem drgań jest logiczny. Ponoć podobnie działają cięższe kapsle - obcinają wierzchołki fali (łatwiej "trafić w dzwięk"):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=22LUJ6mlbqc[/youtube]

Awatar użytkownika
Michał Koniarski
Ekspert
Ekspert
Posty: 698
Rejestracja: 1 cze 2009, 23:08
Instrument/y: Schilke HC1-L, A.Courtois EVO IV
Ustnik/i: Stomvi Combi System nr 4, Laskey 70B
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Michał Koniarski » 22 wrz 2017, 22:47

Każda firma ma swoją politykę brzmieniową. To, że trąbka jest srebrna wcale nie musi oznaczać, że będzie grała jasno. Srebro oprócz rozjaśnienia barwy ma też inne cechy, np. łatwiej i szybciej powstaje na nich dźwięk, brzmienie jest bardziej przenikliwe. Jeżeli pomiesza się to z większą ilością wsporników to można uzyskać ciekawy efekt - lekkość i przenikliwość połączoną z nieco ciemniejsza barwą. Trzeba tu jednak dodać, że wszelkiego rodzaju wsporniki nie wpływają aż tak bardzo na barwę jak powłoka instrumentu, więc to, że srebrna trąbka ma więcej wsporników nie musi oznaczać odrazu, że będzie grała ciemno. Jej dźwięk może zyskać na charakterze. Każda firma ma swoją filozofię.

To, że trąbki niektórych jazzmanów są pozbawione wspornika wcale nie musi oznaczać, że będą grały jasno. Ciemną barwę można nadrobić innymi elementami, np. menzurą, rodzajem blachy lub wielkością i kształtem czary. Poza tym są jazzmani, którzy wolą jaśniejsze brzmienie. Barwę w trąbce można kształtować na wiele sposobów.
Nie jest ważne co grasz, ale jak grasz. Kiksare humanum est :)
Wyróżniony w konkursie Mottywator

Awatar użytkownika
djfender
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 3 gru 2016, 21:04
Instrument/y: SCHAGERL Academica Superior S1S
Ustnik/i: Yamaha 18C4-GP
Lokalizacja: ZG

Post autor: djfender » 23 wrz 2017, 01:34

Zgadza się. Do wyliczanki elementów wpływających na barwę można dodać jeszcze wiele innych. Np. od kilku dni mam do dyspozycji ustnik Yamahy 18C4-GP (do tej pory grałem/gram na Yamaha 16C4) - jak zmieniam ustniki to mam wrażenie, że gram na dwóch totalnie różnych instrumentach!

ODPOWIEDZ