Wybór i kupno trąbki.
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
- Jareks_NS
- Użytkownik
- Posty: 426
- Rejestracja: 7 sty 2010, 15:26
- Instrument/y: Schagerl
- Ustnik/i: Laskey
- Lokalizacja: tu i tam:)
- Kontakt:
http://allegro.pl/trabka-bach-soloist-s ... 10399.html - ta jest ciekawa
Trąbka to magia większa od tego, co my tu robimy..
- mischka
- Użytkownik
- Posty: 883
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 10:17
- Instrument/y: Meinl
- Ustnik/i: Stomvi
- Lokalizacja: opolskie
Z nowych bardzo fajnym rozwiązaniem będzie Getzen 490 lub K&H Sella
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... cts_id=219
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... cts_id=340
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... cts_id=535
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... ucts_id=95
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... cts_id=219
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... cts_id=340
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... cts_id=535
http://www.protline.grandhost.pl/produc ... ucts_id=95
"w życiu piękne są tylko chwile..."
- seba7207
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 28 lip 2011, 22:00
- Instrument/y: Bach Stradivarius 37 ML
- Ustnik/i: Josef Klier 5C, Yamaha 17C4GP
- Lokalizacja: Koszalin
Pytanko o aukcje
Witam, mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale. Przeglądam trąbeczki na aukcjach i zaciekawiła mnie jedna z nich. CO mozecie powiedzieć o tej firmie? Niby na forach zagranicznych podają, że wartośc takiej trąbki oscyluje wokół 200$
http://tablica.pl/oferta/trabka-bundy-m ... 36396;r:;s:
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
http://tablica.pl/oferta/trabka-bundy-m ... 36396;r:;s:
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
NIGDY NIE JEDZ ŻÓŁTEGO ŚNIEGU!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 15 sty 2013, 14:51
- Instrument/y: yamaha 2
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: lublin
Trąbka 3500-4000
witam, jak w temacie proszę o poradę w wyborze trąbki dla 14 letniego syna, nauczyciel doradził dwie firmy tj getzen i schagerl
z getzena wybór padł na 490s l lub capri 590L ale czy warto doplacać zamiast 390 L ? ..która z trąbek schagerla byłaby w tej klasie ?, chcialbym aby ta trąbka jednak znacznie przewyższała yamahe 4kę( wiadomo teraz klepane sa w Chinach). Wiadomo tez ze za tą cenę byłaby ,,niezła" używana ale aby takową kupić , trzeba sie na tym znać. dlatego też uderzamy w nówkę.
dodam, ze nauczyciel odradzal tzw mistrzowskie, czyli de facto wyższej klasy a używane, ja sie na tym nie znam- co Wy na to ?
pozdrowionka
z getzena wybór padł na 490s l lub capri 590L ale czy warto doplacać zamiast 390 L ? ..która z trąbek schagerla byłaby w tej klasie ?, chcialbym aby ta trąbka jednak znacznie przewyższała yamahe 4kę( wiadomo teraz klepane sa w Chinach). Wiadomo tez ze za tą cenę byłaby ,,niezła" używana ale aby takową kupić , trzeba sie na tym znać. dlatego też uderzamy w nówkę.
dodam, ze nauczyciel odradzal tzw mistrzowskie, czyli de facto wyższej klasy a używane, ja sie na tym nie znam- co Wy na to ?
pozdrowionka
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
stef, z tego zestawienia wybrałbym Getzena. Dlaczego? Tutaj masz 10000% pewności, że jest to amerykańska rura! Z Schagerlem pod względem produkcji też różnie bywa - był nawet wątek, że ktoś z forumowiczów zakupił Schagerla niby z Austrii, a widniało na metce producenta zupełnie co innego - nie mogę teraz szybko znaleźć tego posta. Oczywiście nic nie ujmując tym trąbką ale jeśli Yamaha serii 4 klepana jest w Chinach i tak to postrzegasz to przemyśl także i tę kwestię
Proponuję Getzena - napisałem o modelu 490L artykuł także z pełną premedytacją odsyłam do niego i masz tam wszystko czego dusza zapragnie Zestawiłem tam Getzena z K&H Sella G także jest co poczytać
http://www.trumpeters.pl/getzen-490l-vs ... vt4938.htm
Czy warto dołożyć do modelu 490S? Modele serii 300/400 są modelami szkoleniowymi różniącymi się materiałami, z których są zrobione:
- model 490S jest ze złotego mosiądzu do tego pokryty srebrem stąd "S" i ma złoto-mosiężną rurkę ustnikową (ja w artykule opisałem model 490L czyli kryty lakierem)
- model 390L jest wykonany z mosiądzu i lakierowany stąd "L" i ma mosiężną rurkę ustnikową
- model 590L Capri jest wykonany z mosiądzu i posiada niklowo srebrną rurkę ustnikową
Materiały, z których są one wykonane wpływają bezpośrednio na brzmienie, które jest w tych przypadkach na pewno różne spotęgowane faktem,że instrumenty te mają rurki ustnikowe z różnych stopów. Stąd te różnice cenowe
Mowiąc krótko - moje doświadczenia z Getzenem są w pełni pozytywne! Sam miałem kiedyś Eterna 700 Z tego zestawu - biorąc pod uwagę fakt, że chcesz mieć rurę dla syna przewyższającą Yamahe 4*** to polecam Getzen 490S Warto dopłacić i warto się cieszyć fajnym instrumentem, który posłuży na pewno na lata!
Proponuję Getzena - napisałem o modelu 490L artykuł także z pełną premedytacją odsyłam do niego i masz tam wszystko czego dusza zapragnie Zestawiłem tam Getzena z K&H Sella G także jest co poczytać
http://www.trumpeters.pl/getzen-490l-vs ... vt4938.htm
Czy warto dołożyć do modelu 490S? Modele serii 300/400 są modelami szkoleniowymi różniącymi się materiałami, z których są zrobione:
- model 490S jest ze złotego mosiądzu do tego pokryty srebrem stąd "S" i ma złoto-mosiężną rurkę ustnikową (ja w artykule opisałem model 490L czyli kryty lakierem)
- model 390L jest wykonany z mosiądzu i lakierowany stąd "L" i ma mosiężną rurkę ustnikową
- model 590L Capri jest wykonany z mosiądzu i posiada niklowo srebrną rurkę ustnikową
Materiały, z których są one wykonane wpływają bezpośrednio na brzmienie, które jest w tych przypadkach na pewno różne spotęgowane faktem,że instrumenty te mają rurki ustnikowe z różnych stopów. Stąd te różnice cenowe
Mowiąc krótko - moje doświadczenia z Getzenem są w pełni pozytywne! Sam miałem kiedyś Eterna 700 Z tego zestawu - biorąc pod uwagę fakt, że chcesz mieć rurę dla syna przewyższającą Yamahe 4*** to polecam Getzen 490S Warto dopłacić i warto się cieszyć fajnym instrumentem, który posłuży na pewno na lata!
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 18 lis 2012, 17:10
- Instrument/y: Getzen 490
- Ustnik/i: V.B. 10CW
- Lokalizacja: ze wsi
- Kontakt:
Damianie, czy można prosić abyś podjął się trudu wytłumaczenia powyższego problemu?Damian Ruskowiak pisze:Czy warto dołożyć do modelu 490S? Modele serii 300/400 są modelami szkoleniowymi różniącymi się materiałami, z których są zrobione:
- model 490S jest ze złotego mosiądzu do tego pokryty srebrem stąd "S" i ma złoto-mosiężną rurkę ustnikową (ja w artykule opisałem model 490L czyli kryty lakierem)
- model 390L jest wykonany z mosiądzu i lakierowany stąd "L" i ma mosiężną rurkę ustnikową
- model 590L Capri jest wykonany z mosiądzu i posiada niklowo srebrną rurkę ustnikową
Materiały, z których są one wykonane wpływają bezpośrednio na brzmienie, które jest w tych przypadkach na pewno różne spotęgowane faktem,że instrumenty te mają rurki ustnikowe z różnych stopów. Stąd te różnice cenowe
Chodzi mi o to byś jako expert wyjaśnił, dlaczego dźwięk z trąbki 390L i 490L różni się z powodu różnicy materiałowej. Proszę też o informację, czy człowiek o przeciętnym słuchu zauważy te różnice. Czy może dysponujesz próbkami dźwięku z poszczególnych modeli trąbek na których słychać, że jeden powstał w rurce mosiężnej, a drugi w niklowo srebrnej?
Czy różnice w barwie dźwięku (o ile istnieją) warte są przepłaconych pieniędzy.
Proszę o podejście empiryczne do problemu z uwagi na wyrażoną przez Ciebie tezę, że brzmienie różni się na pewno.
Czy mógłbyś pokusić się o subiektywne określenie ile procent brzmienia zależy od materiału rurki ustnikowej, a ile od modelu ustnika?
Dziękuję za zaangażowanie.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2013, 14:21 przez MieCz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
- Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
- Ustnik/i: Bach Corp., Monette
- Lokalizacja: Katowice
STEF musisz wiedzieć o jednej rzeczy. Trąbki mają to do siebie, że potrzebują pewnego czasu, żeby się rozegrać, tzn. ładnie trafiać w dźwięk i grać dobrym soczystym dźwiękiem. Czym grubsza blacha, tym więcej wysiłku i czasu taka trąba wymaga aby ją rozegrać. Jeśli Twój syn nie grał jeszcze na trąbce a dostanie nówkę może się okazać, że tak ją na początku "rozjedzie", że ciężko mu będzie grać na niej czysto, kiedy przyjdzie na to czas. Dlatego sugeruję zastanowienie się jednak nad instrumentem używanym i rozegranym. Macie przecież w Lublinie szkołę muzyczną I i II stopnia, macie filharmonię. Myślę że znajdziesz też Forumowiczów z Lublina i okolic. Oni pomogą Ci znaleźć dobry instrument używany.stef pisze:dlatego też uderzamy w nówkę
Poczytaj artykuły Damiana o instrumentach, jednym z elementów każdego artykułu jest problem rozegrania instrumentu. I pisze to zawodowy muzyk i pedagog - więc problem dla ucznia który dopiero uczy się wydobyć z instrumentu dźwięk, będzie stukrotnie większy.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2013, 14:27 przez Grzegorz_N, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - Grzegorz
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
- Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
- Ustnik/i: Bach Corp., Monette
- Lokalizacja: Katowice
MieCz, zanim Damian odpowie na Twoje pytanie, trochę fizyki.
Rózne brzmienie instrumentu w zależności od materiału wynika z różnych częstotliwości drgań własnych, która zależy tylko od własności fizycznych i kształtu ciała, lub układu drgającego, jeżeli drgania wykonywane są pod wpływem wewnętrznych sił sprężystości ciała. Na przykład drgania własne (struny, trąbki) zależą od materiału, z którego wykonana jest struna (dokładniej modułu Younga), grubości struny i stopnia jej naprężenia. Innym przykładem może być ciało o masie m wykonujące poziome drgania spowodowane oddziaływaniem sprężyny o współczynniku sprężystości k.
Ot i cała tajemnica. W gitarze inaczej brzmi struna wykonana z plastiku a inaczej stalowa. W instrumentach blaszanych - inaczej brzmi trąbka wykonana ze zwykłego mosiądzu a inaczej ze złotego mosiądzu z rurką ustnikową ze srebra.
Ale więcej na pewno napisze Damian.
Rózne brzmienie instrumentu w zależności od materiału wynika z różnych częstotliwości drgań własnych, która zależy tylko od własności fizycznych i kształtu ciała, lub układu drgającego, jeżeli drgania wykonywane są pod wpływem wewnętrznych sił sprężystości ciała. Na przykład drgania własne (struny, trąbki) zależą od materiału, z którego wykonana jest struna (dokładniej modułu Younga), grubości struny i stopnia jej naprężenia. Innym przykładem może być ciało o masie m wykonujące poziome drgania spowodowane oddziaływaniem sprężyny o współczynniku sprężystości k.
Ot i cała tajemnica. W gitarze inaczej brzmi struna wykonana z plastiku a inaczej stalowa. W instrumentach blaszanych - inaczej brzmi trąbka wykonana ze zwykłego mosiądzu a inaczej ze złotego mosiądzu z rurką ustnikową ze srebra.
Ale więcej na pewno napisze Damian.
Pozdrawiam - Grzegorz