I Ogólnopolskie Wiosenne Warsztaty Trąbkowe

Koncerty, Konkursy, Warsztaty.
Awatar użytkownika
Kamil
Administrator
Administrator
Posty: 1356
Rejestracja: 16 cze 2006, 19:52
Instrument/y: B&S 3137
Ustnik/i: Marcinkiewicz E17, JK 3C
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

I Ogólnopolskie Wiosenne Warsztaty Trąbkowe

Post autor: Kamil » 25 lis 2016, 10:20

I Ogólnopolskie Wiosenne Warsztaty Trąbkowe
16-18 marca 2017, Koszęcin

Warsztaty przeznaczone dla uczniów szkół muzycznych I i II stopnia, liceów muzycznych, studentów akademii muzycznych oraz dla muzyków – profesjonalnie zajmujących się grą na trąbce.
Spełniają wymagania i normę MASTERCLASS, przeznaczone dla 45 uczestników.
Celem warsztatów jest doskonalenie gry na trąbce pod okiem renomowanych wykładowców i pedagogów.

Wykłady i zajęcia w „I Ogólnopolskich Wiosennych Warsztatach Trąbkowych” kierowane są do odbiorców w kraju jak i za granicą. Szczególnie zapraszamy osoby pragnące doskonalić swój warsztat lub wstąpić na profesjonalną drogę w tej dziedzinie sztuki. Wszystkie zajęcia są prowadzone przez znakomitych pedagogów. Miejscem spotkania muzyków - trębaczy jest siedziba Zespołu Pieśni i Tańca "Śląsk" im. Stanisława Hadyny w Koszęcinie. Magia tego niezwykłego miejsca ze wspaniałym kompleksem pałacowo-parkowym oraz pozytywna energia jaka otacza siedzibę Zespołu "Śląsk" pozwoli zachwycić i całkowicie oddać się doskonaleniu umiejętności.

Wykładowcy:
prof. zw. dr hab. Stanisław Dziewor
instr. Tomasz Gluska
prof. AM dr hab. Piotr Wojtasik
dr hab. Mulak Wacław
wykł. Sebastian Sołdrzyński

Zapisy i więcej informacji na stronie: http://www.zespolslask.pl/pl/dodatkowe/ ... -trabkowe/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2016, 10:25 przez Kamil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kamil
Administrator
Administrator
Posty: 1356
Rejestracja: 16 cze 2006, 19:52
Instrument/y: B&S 3137
Ustnik/i: Marcinkiewicz E17, JK 3C
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Kamil » 25 lis 2016, 10:24

Portal Trumpeters.pl objął warsztaty patronatem medialnym. Gorąco zachęcamy do udziału! :trumpet:
Poniżej prezentacja znakomitych wykładowców.


prof. zw. dr hab. Stanisław Dziewior

Stanisław Dziewior jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Podstawowym nurtem jego działalności artystycznej jest praca w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, z którą związany jest od 1980 roku, pełniąc obecnie funkcję trębacza-solisty oraz kierownika grupy trąbek.

Jako muzyk tej orkiestry wziął udział w ponad stu tournee koncertowych w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz Azji, występując w wielu renomowanych salach koncertowych i podczas znaczących festiwali muzycznych. Koncertował pod batutą znakomitych dyrygentów, takich jak min: Leonard Bernstein, Christoph Eschenbach, Kurt Masur, Lorin Maazel, Jerzy Semkow, Stanisław Skrowaczewski.

Z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia dokonał licznych nagrań dla wielu krajowych i zagranicznych wytwórni fonograficznych (min. Philips, Newport Classic, Camerata Tokio, EMI, Naxos).

Jako solista nagrał dla Polskiego Radia Koncert na trąbkę i orkiestrę Aleksandra Arutuniana, Concerto in modo antico Andrzeja Panufnika, Koncert na trąbkę i orkiestrę Krzysztofa Meyera Koncert na trąbkę i orkiestrę Mieczysława Weinberga. Jest prawykonawcą Solemn Concerto na trąbkę i orkiestrę Krzesimira Dębskiego.

Współpracował min. z orkiestrami: Sinfonietta Cracovia, Filharmonia Śląska, Filharmonia Łódzka, Filharmonia Wrocławska, Filharmonia Częstochowska, Orkiestra Aukso. Bierze udział w licznych festiwalach muzyki kameralnej i organowej wykonując dzieła kompozytorów baroku.

W Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na stanowisku profesora prowadzi klasę trąbki oraz pełni funkcję kierownika Katedry Instrumentów Dętych i Perkusji.

Jego studenci są laureatami międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów.

Uczestniczy w pracach jury konkursów i przesłuchań oraz prowadzi działalność konsultacyjną w klasach
trąbki szkół muzycznych I i II stopnia.


instr. Tomasz Gluska

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie trąbki prof. Romana Grynia. Za wyniki osiągnięte w czasie studiów został wpisany do Złotej Księgi Absolwentów tejże uczelni.

Brał udział w konkursach takich jak np.: Ogólnopolski Festiwal Trębaczy w Kaliszu, Międzynarodowy Konkurs Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych w Gdańsku, Konkurso stypendium Yamahy. Jest laureatem III Międzynarodowego Konkursu Gry na Instrumentach Dętych Blaszanych w Gdańsku, na którym to otrzymał wyróżnienie oraz nagrodę ufundowaną przez Urząd Miejski w Gdańsku. Uczestniczył w wielu kursach prowadzonych przez wybitnych trębaczy i pedagogów jak np.: Andrew Balio, Konradin Groth, Richard Giangiulio, Alex Jokiipi, Richard Carson Steuart, Manfred Bockschweiger, Wolfgang Bauer, Gabriel Cassone. Na co dzień pracuje jako trębacz-solista Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy. Występuje również w charakterze solisty. Prowadzi klasę trąbki w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Jest także pracownikiem Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie trąbki. Współpracuje z wieloma orkiestrami i zespołami ( m.in. Capella Bydgostiensis, Triumphal Brass, El- Jazz Big Band). Ma na swoim koncie występy w kraju jak i za granicą oraz nagrania z zespołami wykonującymi muzykę klasyczną, jazzową i rozrywkową. Prowadzi kursy dla trębaczy i pedagogów oraz konsultacje metodyczne dla uczniów i pedagogów w wielu szkołach na terenie kraju.


prof. AM dr hab. Piotr Wojtasik

Polski trębacz jazzowy, absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach, wykładowca Akademii Muzycznej w Katowicach i Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

W 2008 roku otrzymał Fryderyka dla muzyka jazzowego roku i autora najlepszej jazzowej płyty (za album Circle).

W gronie artystów, z którymi dotychczas grał na koncertach i na płytach są słynni polscy jazzmani, wśród których wymienić trzeba Tomasza Szukalskiego, z którym grywał w latach 1997–2001 we wspólnie prowadzonym kwintecie (“Escape”), Michała Miśkiewicza, Krzysztofa Popka, Jacka Niedzielę, Macieja Sikałę, Adama Kowalewskiego, Henryka Miśkiewicza, Andrzeja Jagodzińskiego.

Regularnie współpracują z Wojtasikiem gwiazdy z USA, wśród nich tak wybitne osobistości jak saksofonista Dave Liebmann, legendarny kontrabasista Buster Williams, filar zespołów legendarnego Theloniousa Monka, perkusista Ben Riley (razem nagrali płytę “Quest”), Reggie Workmann, Vincent Herring i Gary Bartz, z którymi nagrał w Nowym Jorku w 2006 roku album “We Want to Give Thanks”, znana z wieloletniej współpracy z Archie Sheppem sekcja rytmiczna: Wayne Dockery kontrabas i Wes McCraven perkusja.

Po 20 latach kariery Piotr Wojtasik stał się jednym z najbardziej cenionych trębaczy i liderów średniego pokolenia. Wielokrotnie wygrywał w ankietach Jazz Top magazynu “Jazz Forum”. Jego płyty są regularnie nominowane do nagrody Fryderyka. Kilkakrotnie też zwyciężał w kategorii Najlepszy Jazzowy Album roku i Najlepszy Jazzowy Muzyk. Zwiedził sceny największych jazzowych festiwali z Montreal Jazz Festiwal na czele, grywał w słynnych klubach, takich jak wiedeński Porgy & Bess.

EDUKACJA:
Równie ważnym rozdziałem aktywności muzycznej Piotra Wojtasika jest edukacja. Jest adiunktem w Instytucie Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach. W trakcie kilkunastu lat pracy dydaktycznej w akademiach muzycznych w Katowicach i we Wrocławiu oraz prowadzenia warsztatów muzycznych i indywidualnych lekcji stał się jednym z najbardziej cenionych nauczycieli, którego wkład w podwyższenie merytorycznego poziomu nauczania w ciągu ostatnich dwóch dekad jest nie do przecenienia.


dr hab. Mulak Wacław

W 1994 roku ukończył Akademię Muzyczną w Warszawie. W tym samym roku rozpoczął pracę w Capelli Cracoviensis na stanowisku pierwszego trębacza (solisty). Od 1996 uzupełniał umiejętności muzyczne na studiach podyplomowych w Hochschule für Musik w Stuttgarcie, a następnie w Monachium w klasie trąbki prof. H. Läubina. Jest laureatem pierwszych nagród, m.in. na: Konkursie Instrumentów Dętych Blaszanych we Wrocławiu (1989), Konkursie Zespołów Kameralnych w Bydgoszczy (1993). Współpracował z wieloma orkiestrami, takimi jak: Sinfonia Varsovia, Orkiestra Kameralna Auxo, Sinfonietta Cracovia, Sinfonietta Tübingen, Orkiestra Opery w Stuttgarcie, Radiowa Orkiestra Symfoniczna w Krakowie. Obecnie pracuje w Filharmonii im. K. Szymanowskiego w Krakowie jako pierwszy trębacz(solista). Koncertował pod batutą wielu znakomitych dyrygentów, m. in.: L. Zagrosek, J. Semkow, S. Skrowaczewski, K. Penderecki, K. Kord, W. Polianicko, A. Wit, E. Krivine, G. Chmura, J. Kasprzyk, G. Nowak. W roku 2001 uzyskał kwalifikacje I stopnia w dziedzinie instrumentalistki w zakresie gry na trąbce. Obecnie zajmuje stanowisko adiunkta w Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 1999 roku jest wykładowcą letnich Kursów w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest również współzałożycielem zespołu Barock Tune.


wykł. Sebastian Sołdrzyński

Sebastian Sołdrzyński Ukończył Wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach , gdzie obecnie ma przyjemność być wykładowcą. Sebastian współpracował z takimi artystami jak : Ray Charles, Herbie Hancock, Patti Austin, Kurt Elling, Eric Marienthal, Bob Mintzer , Rodger Fox , występował w wielu miejscach na świecie od Carnegie Hall w Nowym Jorku po nagrania w Capitol Studios w Hollywood. 2013-2014 - wykładowca na Massey University New Zealand School of Music w Wellington. Lead Trumpet w Royal New Zealand Air Force Band.
Autor wydanych w 2005 roku ćwiczeń na trąbkę „Warming Up”.

Awatar użytkownika
Kamil
Administrator
Administrator
Posty: 1356
Rejestracja: 16 cze 2006, 19:52
Instrument/y: B&S 3137
Ustnik/i: Marcinkiewicz E17, JK 3C
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: Kamil » 27 mar 2017, 11:42

W dniach od 16 do 18 marca 2017 roku, w zespole pałacowo-parkowym w Koszęcinie będącym siedzibą Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”, odbywały się I Ogólnopolskie Wiosenne Warsztaty Trąbkowe. Patronat honorowy nad warsztatami objął JM Rektor Akademii Muzycznej w Katowicach prof. dr hab. Władysław Szymański.

Warsztaty odbywały się pod kierunkiem wybitnych pedagogów oraz cenionych koncertujących artystów, jakimi są: prof. zw. dr hab. Stanisław Dziewior (Akademia Muzyczna w Katowicach), prof. AM dr hab. Piotr Wojtasik (Akademia Muzyczna w Katowicach), wykładowca katowickiej AM Sebastian Sołdrzyński oraz dr hab. Wacław Mulak z Akademii Muzycznej w Krakowie i dr Tomasz Gluska z Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Przygotowaniem i koordynacją warsztatów zajmowało się Śląskie Centrum Edukacji Regionalnej przy współpracy z Panem Krzysztofem Laksą (pierwszy trębacz w orkiestrze Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”).

Już na pierwszej edycji I Ogólnopolskich Wiosennych Warsztatów Trąbkowych zaprezentowało się 37 uczestników w różnym wieku uczęszczających do szkół muzycznych, liceów i akademii muzycznych oraz zajmujących się profesjonalnie grą na trąbce.

Program warsztatów obejmował codzienne lekcje indywidualne otwarte dla pozostałych uczestników należących do danej grupy wiekowej oraz zajęcia gry kameralnej. Drugi dzień warsztatów uwieńczył koncert kameralny otwarty dla publiczności w świetnym wykonaniu dr Tomasza Gluski i Pana Adama Grenia – starszego wykładowcy AM w Katowicach. Program mistrzowskiego recitalu obejmował utwory francuskich i amerykańskich kompozytorów.

Koncert finałowy uczestników warsztatów składał się z pięciu występów kameralnych w wykonaniu różnych zespołów trąbkowych, podczas których wykonywano dzieła należące do różnych epok i gatunków, od baroku przez muzykę operową do jazzu, wśród których znalazły się aranżacje ułożone z tej okazji przez pedagogów warsztatów. Nad przygotowaniem i przebiegiem koncertu czuwali wszyscy pedagodzy warsztatów, dzięki którym doszło do realizacji kolejnego, w pełni udanego i przyjętego z entuzjazmem występu muzycznego otwartego dla publiczności.

W czasie warsztatów, w Sali Zielonej, odbywała się wystawa trąbek renomowanego producenta i dystrybutora instrumentów muzycznych GEWA. Codziennie można było obejrzeć i spróbować kilkanaście instrumentów oraz zakupić wybrany egzemplarz bądź akcesoria trąbkowe.

Szczególnie ważnym warunkiem spełnionym zarówno przez organizatorów jak i prowadzących warsztaty była niezwykle ciepła i przyjazna atmosfera sprzyjająca najwyższemu zaangażowaniu w pracy wśród pedagogów i uczestników. Ciągła współpraca między pedagogami, ich takt i wyczucie w nawiązywaniu konstruktywnego dialogu z uczestnikami, oprócz wszelakich rad i wskazówek dotyczących problemów natury technicznej i interpretacyjnej, skutecznie przyczyniały się do osiągnięcia przez uczestników głównych celów warsztatów – prawidłowej, najnaturalniejszej dla każdego postawy podczas grania, rozluźnienia aparatu gry oraz uzyskania pięknego brzmienia w rozmaitych odcieniach. W grupie najmłodszych, wszelkie uwagi przekazywano w świetle wiedzy na temat rozwoju psychicznego i ruchowego dziecka. Udana była ponadto wzajemna integracja i wykonawcza współpraca między uczestnikami warsztatów, doskonale odczuwalna zarówno w ich publicznych występach jak i w ogólnej codziennej atmosferze.

Niedawno wyremontowane, szerokie i jasne pomieszczenia pałacu z ich wspaniałym osiemnastowiecznym wystrojem stanowiły niewątpliwie kolejny, znaczący atut warsztatów. Spełniały one bowiem warunki prawdziwych sal koncertowych (Sala Balowa, Kameralna Sala Koncertowa „Śląska”, Sala Zielona) oraz inspirowały do skutecznego utrwalania zdobytej wiedzy. Lokale mieszkaniowe wyznaczone uczestnikom i ich opiekunom mieściły się we wschodnim skrzydle pałacu, umożliwiając poruszanie się na zajęcia i wydarzenia także bez wychodzenia z budynku. Ostatniego dnia warsztatów odbyła się zorganizowana wycieczka z przewodnikiem po tejże siedzibie Zespołu Pieński i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny, która pozwoliła dodatkowo docenić wyjątkowość goszczącego miejsca.

I Ogólnopolskie Wiosenne Warsztaty Trąbkowe stanowiły wybitnie wartościową inicjatywę wśród kursów specjalistycznego udoskonalenia gry na trąbce. Odnotowana frekwencja i entuzjazm uczestników oraz ich chęć kontynuowania nauki na tych samych zasadach pozwalają żywić nadzieję, iż ta pierwsza edycja warsztatów stanowi początek kolejnej, nowej tradycji promocji sztuki odbywającej się pod opieką Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny.

Organizatorem warsztatów był Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny, którego funkcję dyrektora naczelnego spełnia obecnie Pan Zbigniew Cierniak. Partnerem warsztatów była firma GEWA MUSIC POLSKA, w której Pan Arnold Röhrich pełni funkcję Członka Zarządu. Patronat medialny nad warsztatami objęli portal waltornia.pl, trumpeters.pl oraz brasserwis.pl.

dr Silvia Bruni

(Instytut Muzykologii UJ, Kraków)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„Life is something like a trumpet. If you don't put anything in, you won't get anything out.”

ODPOWIEDZ