Problem z ustami

Różne zagadnienia związane z trąbką nie pasujące do reszty działów.
Noddy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 5 wrz 2014, 22:27
Instrument/y: Yamaha YTR 4335 GSII
Ustnik/i: Yamaha 11b4
Lokalizacja: Grox City

Problem z ustami

Post autor: Noddy » 2 kwie 2015, 22:27

Witam :D
Mam mały problem z ustami, gdy gram to po pewnym czasie usta mi się robią tak jak by bezwładne i trudno mi jest sięgać dzwięki i nie wiem co jest przyczyną. Może się źle rozgrywam? Na trąbce gram 1,5 roku i staram się zdać do szkoły muzycznej 2 stopnia.

Siewca Niezgody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 5 lip 2014, 23:16
Instrument/y: Trąbka
Ustnik/i: Gewa 3C
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Siewca Niezgody » 2 kwie 2015, 23:37

Jestem tylko amatorem i nie sugeruj się moją poradą, poczekaj na jakiegoś eksperta ale ja na przykład zaczynam się rozgrzewać na ustniku grając w jak najniższym rejestrze. Gram na samym ustniku przedęcia ale też nie za wysoko. Czasami nie mogę wydobyć dźwięku na samym ustniku z rana, więc najpierw sobie (przepraszam za nieprofesionalne określenie) pierdzę na samych ustach, też jak najniżej. Po takiej rozgrzewce na ustniku (około 10-15min) zaczynam grać na trąbce ale też nie zaraz góry tylko w niskim i średnim rejestrze. Tak samo jak na ustniku: przedęcia ale również staccato. Potem jakieś gamy i chromatycznie od C do C2. Ja po takiej rozgrzewce mam się dobrze. Wiadomo drogą dłuższego grania się męczę ale te kilka godzin na próbie (u mnie są 4) daję radę. :]

Awatar użytkownika
andrzej-199017
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:27
Instrument/y: Amati ATR606S
Ustnik/i: Gewa 3C
Lokalizacja: MOD Postomino
Kontakt:

Post autor: andrzej-199017 » 3 kwie 2015, 00:46

Może to po prostu przetrenowanie. Spróbuj zrobić sobie przerwę od grania, ze dwa dni. Muszę dodać że nie napisałeś jak się rozgrywasz.
www.orkiestra-postomino.weebly.com
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie