Ustnik

Małe, duże, płytkie, głębokie, plastikowe i wygięte...
walu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 4 wrz 2006, 21:49
Instrument/y: YAMAHA YTR1223
Ustnik/i: 11B4
Lokalizacja: EuDeZet

Ustnik

Post autor: walu » 5 wrz 2006, 13:43

Prosilbym aby wytlumaczyl ktos wszystko na temat ustnikow... Tzn: co zalezy od kształtu kielicha, co zalezy od rozmiaru itd...
Dodatkowo mam prosbe o pomoc w dobraniu ustnika dla mnei... Aktualnie posiadam ustnik Yamahy 11b4 ale planuje zmiane... Na tym ustniku gram od dwoch lat... nie mam zadnych prblemow z dzwiekami w dolnych rejestrach (schoze do zakresu instrumentu) natomiast aby wydobyc dzwiek wyzszy niz a2 musze bardzo mocno dociskac trabke... czasem dzieje sie tak ze przy c3 nie sluchac dzwieku tylko leci samo powietrze... wg mnie ten ustnik ma zbyt duzy otwor... ale prosze o rade kogos kto naprawde sie na tym zna...
Z gory dziekuje...

Awatar użytkownika
klonpiotr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 5 sie 2006, 11:59
Instrument/y: yamaha ytr1335..
Ustnik/i:
Lokalizacja: Płośnica
Kontakt:

Post autor: klonpiotr » 5 wrz 2006, 14:22

Ja grałem na tym ustniku pare lat. To jest najzwyklejszy ustnik , i z tym "zbyt dużym otworem" to raczej normalne , wiec nie w tym problem.
Nie graj siłowo. Staraj się grać tak abyś nie dociskał ustnika im wyżej. Bo tak to wiele nie osiągniesz.
A co do ustników to do grania w wysokim rejestrze najlepsze są płytkie ustniki , a głębokośc ustników jest podawana w literkach , np Ty masz C , najpłytszy ustnik ma literke A , a najgłębszy E.Rozmiar rantu ustnika podawany jest w cyfrach . im większy tym większa cyfra. no to tyle :P [ oczywiście ktoś może nanieśc jakieś poprawki :D ]
EDIT:i wkońcu od ilu lat gras zi na czym? raz piszesz że od 4 lat grasz , gdzie indziej że grasz od 7 lat na yamaha 11b4 a tutej że tylko 2 lata, o co chodzi ? :shock:

Awatar użytkownika
Rastamanek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: 22 kwie 2006, 09:15
Instrument/y: kawalek blachy
Ustnik/i: