Yamacha 16c4/17c4
- plati1
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: 8 lut 2013, 20:35
- Instrument/y: Polmuz Bb, Amati ATR 300 Sirius
- Ustnik/i: Yamaha 17C4
- Lokalizacja: Zawada Pilicka
Yamacha 16c4/17c4
Witam,
Na początku dodam,że jestem początkującym trębaczem. Gram od dwóch miesięcy.
Mam dwa podstawowe pytania związane z ustnikami.
1. Zakupiłem dzisiaj ustnik z yamachy 17c4. Wcześniej grałem na ustniku 16c4 czy to dobre posunięcie?
2. Czy ustnik 17c4 to ten sam rozmiar, co 7C? Na forum jest wiele negatywnych opinii o ustnikach 7C i stąd moje pytanie
Pozdrawiam
Na początku dodam,że jestem początkującym trębaczem. Gram od dwóch miesięcy.
Mam dwa podstawowe pytania związane z ustnikami.
1. Zakupiłem dzisiaj ustnik z yamachy 17c4. Wcześniej grałem na ustniku 16c4 czy to dobre posunięcie?
2. Czy ustnik 17c4 to ten sam rozmiar, co 7C? Na forum jest wiele negatywnych opinii o ustnikach 7C i stąd moje pytanie
Pozdrawiam
- andrzej-199017
- Użytkownik
- Posty: 685
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:27
- Instrument/y: Amati ATR606S
- Ustnik/i: Gewa 3C
- Lokalizacja: MOD Postomino
- Kontakt:
Graj na tym ustniku na którym Ci się najlepiej gra i na którym robisz największe postępy wg grze wg swojego nauczyciela. Wybór ustnika jest sprawą indywidualną.
www.orkiestra-postomino.weebly.com
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
- andrzej-199017
- Użytkownik
- Posty: 685
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:27
- Instrument/y: Amati ATR606S
- Ustnik/i: Gewa 3C
- Lokalizacja: MOD Postomino
- Kontakt:
To może być przez ustnik. Jeżeli masz takie problemy to musisz pograć na kilku i podjąć decyzję. Mi się kiedyś grało dobrze na tym zwykłym 7C.
www.orkiestra-postomino.weebly.com
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
plati1, ustniki, o których piszesz to dość duże rozmiary nie mające nic wspólnego ze wspomnianym 7C.
Rozmiar 16C4 odpowiada Bachowskiemu 1 1/2C, natomiast 17C4 odpowiada rozmiarowi 1C. Co to oznacza? W oznaczeniu Yamahy im większa cyfra z przodu tym większy ustnik, a w Bachu im mniejsza liczba z przodu tym większy ustnik.
Generalnie rzecz biorąc wziąłeś się za naukę gry na dość sporych ustnikach co nie jest jednak jakąś rzeczą negatywną. Z tych dwóch, które posiadasz proponowałbym grać na 16C4. Gdyby jednak postępów nie było, grało się ciężko i niewygodnie to posunięciem lepszym byłoby sprawienie sobie (moim zdaniem) ustnika o rozmiarze Yamahy 14B4 co jest to teoretycznie to samo co Bach 3C. 3C to uniwersalny rozmiar - nie za duży, nie za mały i myślę, że to będzie wyjście z sytuacji.
Piszesz też, że wygrywasz melodie ale dźwięki są nieczyste - proponuje grać długie proste dźwięki, a nie melodie. Na melodie przyjdzie czas. I tutaj nawet granie na rozmiarze 16C4 powinno dać oczekiwany skutek.
Dlatego uważam, że źle zrobiłeś kupując Yamahe 17C4. Możesz sobie zostawić do kolekcji
Ponadto uczysz się sam czy pod okiem trębacza??? To bardzo ważne. Jeśli robisz to sam to polecam zainwestować w kilka lekcji z profesjonalistą gdyż możesz sobie nie poradzić.
Rozmiar 16C4 odpowiada Bachowskiemu 1 1/2C, natomiast 17C4 odpowiada rozmiarowi 1C. Co to oznacza? W oznaczeniu Yamahy im większa cyfra z przodu tym większy ustnik, a w Bachu im mniejsza liczba z przodu tym większy ustnik.
Generalnie rzecz biorąc wziąłeś się za naukę gry na dość sporych ustnikach co nie jest jednak jakąś rzeczą negatywną. Z tych dwóch, które posiadasz proponowałbym grać na 16C4. Gdyby jednak postępów nie było, grało się ciężko i niewygodnie to posunięciem lepszym byłoby sprawienie sobie (moim zdaniem) ustnika o rozmiarze Yamahy 14B4 co jest to teoretycznie to samo co Bach 3C. 3C to uniwersalny rozmiar - nie za duży, nie za mały i myślę, że to będzie wyjście z sytuacji.
Piszesz też, że wygrywasz melodie ale dźwięki są nieczyste - proponuje grać długie proste dźwięki, a nie melodie. Na melodie przyjdzie czas. I tutaj nawet granie na rozmiarze 16C4 powinno dać oczekiwany skutek.
Dlatego uważam, że źle zrobiłeś kupując Yamahe 17C4. Możesz sobie zostawić do kolekcji
Ponadto uczysz się sam czy pod okiem trębacza??? To bardzo ważne. Jeśli robisz to sam to polecam zainwestować w kilka lekcji z profesjonalistą gdyż możesz sobie nie poradzić.
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
- plati1
- Użytkownik
- Posty: 153
- Rejestracja: 8 lut 2013, 20:35
- Instrument/y: Polmuz Bb, Amati ATR 300 Sirius
- Ustnik/i: Yamaha 17C4
- Lokalizacja: Zawada Pilicka
Damian Ruskowiak, w ustniku 16c4 miałem wrażenie, że jest za płytki gdyż wydawało mi się, że przednia warga wpada mi za głęboko i blokuje wylot powietrza z ustnika do trąbki(chodź nie wiem czy to dobra teoria), grając na tym 17c4 mam wrażenie, że gra się lżej i łatwiej wyjść do góry, zdarza się do f2, ale nie forsuje się, bo nie ma takiej potrzeby
co do grania długich dźwięków, a nie melodii
mam nauczyciela, po studiach muzycznych właśnie na trąbce, i on przynosi mi nuty, zaczynałem od bardzo prostych melodii, Chariots of fire, Kurki trzy, when the saints go marching itp
z tego, co widzę to ma całkiem inną technikę nauczania niż mój dziadek który przez 60 lat grał w orkiestrze i nauczył grać mojego brata, on miał taką technikę, że zanim doszło się do melodii napisał mu cały zeszyt ćwiczeń które polegały na graniu naprzemiennie wysoko nisko i ćwiczeniu metrum, z kolei mój nauczyciel od razu daje mi nuty i melodie, nie przykładając narazie uwagi do metrum
nie wiem czy jasno się wyraziłem i czy zrozumieliście o co mi chodziło
co do grania długich dźwięków, a nie melodii
mam nauczyciela, po studiach muzycznych właśnie na trąbce, i on przynosi mi nuty, zaczynałem od bardzo prostych melodii, Chariots of fire, Kurki trzy, when the saints go marching itp
z tego, co widzę to ma całkiem inną technikę nauczania niż mój dziadek który przez 60 lat grał w orkiestrze i nauczył grać mojego brata, on miał taką technikę, że zanim doszło się do melodii napisał mu cały zeszyt ćwiczeń które polegały na graniu naprzemiennie wysoko nisko i ćwiczeniu metrum, z kolei mój nauczyciel od razu daje mi nuty i melodie, nie przykładając narazie uwagi do metrum
nie wiem czy jasno się wyraziłem i czy zrozumieliście o co mi chodziło
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
Czyli wszystko jasne Skoro masz nauczyciela to najlepiej podpytaj jego o sugestie odnośnie ustnika. Tutaj możemy się tylko wypowiedzieć - praktyka jest w takim przypadku bezcenna. On powinien wiedzieć najlepiej co doradzić W końcu wie jak grasz i na co Cię w tym momencie stać.
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)