Ustniki od grania lead

Małe, duże, płytkie, głębokie, plastikowe i wygięte...
Zwierzak97
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 mar 2014, 18:48
Instrument/y: Yamaha 6335
Ustnik/i:
Lokalizacja: Polska

Ustniki od grania lead

Post autor: Zwierzak97 » 18 kwie 2014, 15:21

Witam!
Gram na trąbce parę dobrych lat. Mam skalę do d3 czasem wychodzi es albo e, ale d to zagram zawsze. Bardzo podoba mi się granie lead. Moje pytanie brzmi. Co dają Ustniki do grania lead, czy jeśli zacznę grać na takim ustniku To moja skala automatycznie wzrośnie? Czy warto używać takich ustników? Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Proszę o pomoc, za każdą radę z góry dziękuję

Awatar użytkownika
Damian Ruskowiak
Ekspert
Ekspert
Posty: 1585
Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP

Post autor: Damian Ruskowiak » 18 kwie 2014, 16:47

Zwierzak97, ustniki do grania Lead Trumpet charakteryzują się tym, że są po prostu plytkie - czyli kociolek ustnika jest mały. W praktyce oznacza to, że zmienia sie barwa trąbki - jasna i piskliwa - niekoniecznie ładna co ma za zadanie przebić się w bandzie. Nie są to ustniki, na których od razu grasz oktawę wyżej niż grałeś. Trzeba sie nauczyć na nich grać. Pojęcie ustnik lead jest moim zadaniem względne. Większość osób mi znanych grających świetnie górne rejestry gra wręcz przeciwnie na dużych ustnikach. Dlatego też w pewnym sensie to kwestia natury, z drugiej jednak strony wycwiczenia. Ustniki te nie są dla każdego. Jest taki trębacz (jest ich z resztą cała masa) zwie się Eric Mijashiro - powstał zatem ustnik sygnowany jego nazwiskiem do grania góry nie mniej jak nie raz się na forum przekonaliśmy - ustnik nie gra sam. To nie działa jak klapa oktawowa np. W klarnecie i trzeba mieć tego świadomość. Możesz popróbować - może Tobie zda egzamin. Ja nie jestem zwolennikiem tego typu ustników.