Porada prawna

Film, internet, sport, polityka i wszelkie inne sprawy...
Awatar użytkownika
gonzo88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:17
Instrument/y: Yamaha YTR-2355
Ustnik/i: Vincent Bach 5C
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Porada prawna

Post autor: gonzo88 » 5 wrz 2011, 21:47

Poszukuję osoby, która byłaby w stanie rozjaśnić mi pewną kwestię związaną z prawem o ruchu drogowym i ustawą o kierujących pojazdami. Wiem z doświadczenia, że wiele osób poza graniem na instrumencie trudni się tez innymi rzeczami więc być może jest też wśród nas student prawa/prawnik czy choćby nawet osoba obeznana z tym zagadnieniem. Jeśli tak, to bardzo proszę o kontakt. :)

Awatar użytkownika
wesol87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:55
Instrument/y: Schilke MII, YTR1320ES, pocket, flug...
Ustnik/i: V. Bach 1 1/4C + booster i 5 kg innych:)
Lokalizacja: Lwówek / Warszawa

Post autor: wesol87 » 11 wrz 2011, 14:22

Nie zajmuje się prawem ale jestem kierowcą zawodowym, może akurat będę wiedział... jeśli będę to spróbuję pomóc. O co chodzi? :)

Awatar użytkownika
gonzo88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:17
Instrument/y: Yamaha YTR-2355
Ustnik/i: Vincent Bach 5C
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: gonzo88 » 11 wrz 2011, 21:42

To dość nietypowa kwestia, bo chodzi o kategorię prawa jazdy B1. Jestem w trakcie kursu na taką kategorię (zdaję sobie sprawę z tego, że nie koniecznie ma to sens, ale nie robię tego dla lansu a po to, żeby móc dojeżdżać do szkoły muzycznej). I we wspomnianej ustawie jest zapis, który znacznie ogranicza uprawnienia jakie daje taka kategoria. W gruncie rzeczy po wejściu przepisów nie można poruszać się samochodem. W chwili obecnej można ale lżejszym niż 550kg. Interesuje mnie, czy jesli zrobię prawo jazdy teraz to czy nowe przepisy będą mnie dotyczyć, bo jeśli tak to na dobrą sprawę cofną one dane mi wczesniej uprawnienia. Pytałem o to w wydziale komunikacyjnym w starostwie powiatowym (już po napisaniu posta) i powiedziano mi, że nie powinienem się przejmować. Wolę jednak zaczerpnąć informacji z kilku źrodeł.

Awatar użytkownika
wesol87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:55
Instrument/y: Schilke MII, YTR1320ES, pocket, flug...
Ustnik/i: V. Bach 1 1/4C + booster i 5 kg innych:)
Lokalizacja: Lwówek / Warszawa

Post autor: wesol87 » 14 wrz 2011, 11:03

Trudno odpowiedzieć na Twoje pytanie bo nie wiem jak mają brzmieć te przepisy po zmianie... generalnie jest tak, że prawo nie działa wstecz i raczej nikt nie cofa danych wcześniej uprawnień. Przykładem może być zmiana przepisów o kursie na przewóz rzeczy, wprowadzono teraz kwalifikacje wstępne dla nowych kierowców ale Ci co zrobili wcześniej kursy jeżdżą na starych dokumentach... jednak nic nie można zagwarantować :)

Znalazłem, że obecnie zapis jest taki:
Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
-kategorii B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla

W praktyce wychodzi na to, że samochodu również obecnie, z tą kategorią prawa jazdy nie można prowadzić, bo nie ma z tego co wiem niczego poniżej 730kg... pozostają Ci jakieś quady czy coś takiego...

Awatar użytkownika
gonzo88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:17
Instrument/y: Yamaha YTR-2355
Ustnik/i: Vincent Bach 5C
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: gonzo88 » 15 wrz 2011, 22:05

Też byłem przekonany, że nic takiego nie znajdę, ale o dziwo bo glębszym zainteresowaniu się tematem okazuje się, że z samochodem nie będzie problemu, więc tym się nie martwię. W nowych przepisach ma zostać dodany zapis "z wyłączeniem samochodu osobowego" czyli wówczas faktycznie w grę wchodzą jedynie quady. Obecnie jednak można kupić Fiata Cinquecento lub Daihatsu Coure spełniające wymogi. Wiem, że to nie ferrari ale ma jeździć a nie wyglądać.

W każdym razie dziękuję za odpowiedź. Potwierdziłeś moje przypuszczenia :)

Awatar użytkownika
wesol87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:55
Instrument/y: Schilke MII, YTR1320ES, pocket, flug...
Ustnik/i: V. Bach 1 1/4C + booster i 5 kg innych:)
Lokalizacja: Lwówek / Warszawa

Post autor: wesol87 » 17 wrz 2011, 20:18

hmm... jesteś pewien, że te samochody ważą mniej niż 550 kg? Cinquecento chyba ma koło 700 kg...
Oczywiście można je tak zarejestrować żeby było 550 tylko nie wiem czy jest to do końca legalne... :mrgreen:

Awatar użytkownika
gonzo88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:17
Instrument/y: Yamaha YTR-2355
Ustnik/i: Vincent Bach 5C
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: gonzo88 » 18 wrz 2011, 18:24

Daihatsu naprawdę waży ok 550kg. Z Cinquecento owszem mógłby być większy problem :P Choć w szkole jazdy jeżdzę na Seicento, które jest chyba cięższe (od Cinquo) a zarejestrowane jest na B1. W każdym razie o samochód się nie martwię :)

Awatar użytkownika
mutucar89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 12 sty 2010, 20:26
Instrument/y: getzen 300
Ustnik/i: Yamaha 16C4-GP
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mutucar89 » 18 wrz 2011, 22:23

Ogólnie ta kategoria też jest nie jasna, bo ogranicza w sumie tylko wagę.

Czyli wg prawa masz kategorie B1 kupujesz Caterham'a który waży ok 500 kg i śmigasz :D a to, że masz ponad 250 KM już nikgo nie interesuje...

Awatar użytkownika
gonzo88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 71
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:17
Instrument/y: Yamaha YTR-2355
Ustnik/i: Vincent Bach 5C
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: gonzo88 » 19 wrz 2011, 16:06

Na dobrą sprawę to tak :P

ODPOWIEDZ