SCHAGERL SUPERIOR - S2S
- Devil_inside
- Moderator
- Posty: 1433
- Rejestracja: 26 maja 2007, 14:54
- Instrument/y: Bach Stradivarius 43,Yamaha,Courtois,Schagerl
- Ustnik/i: Laskey 70MC i kilka innych
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wro/Wawa
- Miles_Fan
- Użytkownik
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 sie 2007, 20:18
- Instrument/y: Selmer Concept TT, stary Polmuz :)
- Ustnik/i: Vincent Bach Corp. 1 1/4 C
- Lokalizacja: spod stolycy
- Kontakt:
no właśnie, mam wrażenie, że z zasady nie lubisz tej firmy. ja nie grałem, więc nie mam powodu,żeby się wypowiadać.
"Lubię czysty, nienacechowany dźwięk, jak czysty dźwięk bez nadmiaru tremolo i nie nazbyt dużo basu. Tylko dokładnie pośrodku. Gdy nie mogę uzyskać tego dźwięku, nie mogę w ogóle grać."
Miles Davis
[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]
Miles Davis
[Nauczyciel jest dla ucznie, nie odwrotnie!]
-
- Użytkownik
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 gru 2008, 20:29
- Instrument/y: roy
- Ustnik/i:
- Lokalizacja: Rzeszów
Szkoda tylko czasu żeby czytać takie bzdury. Wystarczy wejść na stronkę schagerla i zobaczyć ilu dobrych trębaczy na świecie wybrało tą markę. Znam z paru kumpli którzy grają na takim modelu superior S2S i nie narzekają.matmax90 pisze:Każdy może mieć swoje zdanie i ja mam takie ze schagerl robi słabe trąbki!!
Tyle w temacie Pozdrawiam!
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 lip 2009, 21:10
- Instrument/y: SCHAGERL S2S, Bach 43
- Ustnik/i: GR 67-C-T
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Ja gram na Schagerlu S2S od około roku. Trąbka super pracuje, yamaszke 4 bije na głowe pod względem intonacji. Trąbka ta idealnie nadaje się na II st. mój profesor nie mógł się jej nadziwić. Ja także uważam, że trąbka warta swojej ceny, myśle że mogę ją polecić każdemu, który nie jest "zaawansowany" lecz, który chce się rozwijać. <-- oto moje zdanie
- djfender
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 3 gru 2016, 21:04
- Instrument/y: SCHAGERL Academica Superior S1S
- Ustnik/i: Yamaha 18C4-GP
- Lokalizacja: ZG
Poszukuję wszelakich informacji nt SCHAGERL SUPERIOR - S1S (czym się np. różni od S2S?)
O dziwo, w sieci praktycznie nic nie znalazłem na jej temat.
Posiadam takową (srebrną), ale używaną i nie znam jej historii. Nr seryjny wskazuje na początek 2009r.
I przy okazji, co dają 2 wsporniki na kolanku strojeniowym versus jeden lub zero?
O dziwo, w sieci praktycznie nic nie znalazłem na jej temat.
Posiadam takową (srebrną), ale używaną i nie znam jej historii. Nr seryjny wskazuje na początek 2009r.
I przy okazji, co dają 2 wsporniki na kolanku strojeniowym versus jeden lub zero?
- Michał Koniarski
- Ekspert
- Posty: 713
- Rejestracja: 1 cze 2009, 23:08
- Instrument/y: Schilke HC1-L, Carol Brass CFL 7200 GSS
- Ustnik/i: Schilke 14 Heavyweight, Stomvi 4
- Lokalizacja: Szczecin
Im więcej wsporników/elementów łączących rurki tym bardziej tłumione drganie czyli ciemniejszy dźwięk. Pozdro
Nie jest ważne co grasz, ale jak grasz. Kiksare humanum est
Wyróżniony w konkursie Mottywator
Wyróżniony w konkursie Mottywator
- djfender
- Użytkownik
- Posty: 80
- Rejestracja: 3 gru 2016, 21:04
- Instrument/y: SCHAGERL Academica Superior S1S
- Ustnik/i: Yamaha 18C4-GP
- Lokalizacja: ZG
Nie do końca rozumiem - srebrne trąbki dają jaśniejsze brzmienie - to po co robić 2 wsporniki, żeby było ciemniejsze?
Wiele trąbek używanych przez jazzmanów jest pozbawionych wspornika na kolanku strojeniowym, a Ci z reguły szukają ciemnych barw.
Argument z tłumieniem drgań jest logiczny. Ponoć podobnie działają cięższe kapsle - obcinają wierzchołki fali (łatwiej "trafić w dzwięk"):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=22LUJ6mlbqc[/youtube]
Wiele trąbek używanych przez jazzmanów jest pozbawionych wspornika na kolanku strojeniowym, a Ci z reguły szukają ciemnych barw.
Argument z tłumieniem drgań jest logiczny. Ponoć podobnie działają cięższe kapsle - obcinają wierzchołki fali (łatwiej "trafić w dzwięk"):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=22LUJ6mlbqc[/youtube]
- Michał Koniarski
- Ekspert
- Posty: 713
- Rejestracja: 1 cze 2009, 23:08
- Instrument/y: Schilke HC1-L, Carol Brass CFL 7200 GSS
- Ustnik/i: Schilke 14 Heavyweight, Stomvi 4
- Lokalizacja: Szczecin
Każda firma ma swoją politykę brzmieniową. To, że trąbka jest srebrna wcale nie musi oznaczać, że będzie grała jasno. Srebro oprócz rozjaśnienia barwy ma też inne cechy, np. łatwiej i szybciej powstaje na nich dźwięk, brzmienie jest bardziej przenikliwe. Jeżeli pomiesza się to z większą ilością wsporników to można uzyskać ciekawy efekt - lekkość i przenikliwość połączoną z nieco ciemniejsza barwą. Trzeba tu jednak dodać, że wszelkiego rodzaju wsporniki nie wpływają aż tak bardzo na barwę jak powłoka instrumentu, więc to, że srebrna trąbka ma więcej wsporników nie musi oznaczać odrazu, że będzie grała ciemno. Jej dźwięk może zyskać na charakterze. Każda firma ma swoją filozofię.
To, że trąbki niektórych jazzmanów są pozbawione wspornika wcale nie musi oznaczać, że będą grały jasno. Ciemną barwę można nadrobić innymi elementami, np. menzurą, rodzajem blachy lub wielkością i kształtem czary. Poza tym są jazzmani, którzy wolą jaśniejsze brzmienie. Barwę w trąbce można kształtować na wiele sposobów.
To, że trąbki niektórych jazzmanów są pozbawione wspornika wcale nie musi oznaczać, że będą grały jasno. Ciemną barwę można nadrobić innymi elementami, np. menzurą, rodzajem blachy lub wielkością i kształtem czary. Poza tym są jazzmani, którzy wolą jaśniejsze brzmienie. Barwę w trąbce można kształtować na wiele sposobów.
Nie jest ważne co grasz, ale jak grasz. Kiksare humanum est
Wyróżniony w konkursie Mottywator
Wyróżniony w konkursie Mottywator