Jak nagrać trąbkę?

Różne zagadnienia związane z trąbką nie pasujące do reszty działów.
Awatar użytkownika
DDTRUMPET
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:51
Instrument/y: B&S Challenger 3137
Ustnik/i: Bach 3C
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Jak nagrać trąbkę?

Post autor: DDTRUMPET » 28 gru 2016, 17:04

Cześć!

Macie może wiedzę na temat nagrywania trąbki? Chodzi o to, że mam do dyspozycji mikrofon dynamiczny Shure za 5 stówek, ale niestety jest on przeznaczony do wokalu. Nie zależy mi na jakimś mega rewelacyjnym brzmieniu, więc próbowałem na nim nagrać, ale siedzę w zamkniętym kole, bo mam albo delikatne przestery jeśli gram bezpośrednio do mikrofonu albo znowu robi się kwadratowy dźwięk jak z puszki jeśli nie gram w mikrofon..

Myślicie, że mikrofonem pojemnościowym za taką cenę np. 400 zł byłoby dużo lepiej? Jak można temu zaradzić? Może jakiś mastering czy coś? Bo na niektórych dobrych słuchawkach/głośnikach nagrania brzmią trochę lepiej i te przestery są nieco mniejsze.


Ajgor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 6 cze 2011, 15:50
Instrument/y: Polmuz DeLuxe, Nuova NTR-3, Saksofon, Bas
Ustnik/i:
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ajgor » 28 gru 2016, 17:23

A do czego i jak podłączałeś ten mikrofon? Na czym nagrywałeś?
--
Pozdrawiam.
Ajgor

Awatar użytkownika
DDTRUMPET
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:51
Instrument/y: B&S Challenger 3137
Ustnik/i: Bach 3C
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: DDTRUMPET » 28 gru 2016, 19:02

Shure SM58 > Presonus Audiobox USB > PC

Awatar użytkownika
Waldek Krukowski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
Lokalizacja: Warszawa/Różan

Post autor: Waldek Krukowski » 29 gru 2016, 14:17

Cześć, moim zdaniem niczego z tym Shurem nie wymyślisz. Pojemnościówką powinno być zdecydowanie lepuej. Audio Technica 2020 da radę, a z dynamika to akg D40 lub Shure sm57.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."

janusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 26 lip 2013, 12:48
Instrument/y: brak
Ustnik/i:
Lokalizacja: bytom

Post autor: janusz » 29 gru 2016, 18:50

Spróbuj pokombinować z odległością i ustawieniem względem mikrofonu ale też z czułością wejscia karty. Mikrofon pojemnościowy wcale nie poprawi dźwięku jeśli będzie źle wysterowany a wręcz może skomplikować sytuację z przesterami.

Awatar użytkownika
DDTRUMPET
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:51
Instrument/y: B&S Challenger 3137
Ustnik/i: Bach 3C
Lokalizacja: Łomża
Kontakt:

Post autor: DDTRUMPET » 29 gru 2016, 20:58

A myślicie, że wielkość pokoju i jego wytłumienie ma duże znaczenie jeśli gram mniej więcej wprost do mikrofonu oczywiście dynamicznego?

Z odległością i czułością cały czas kombinuję.. Te dźwięki oktawy razkreślnej, spokojna gra jest świetnie, problemy zaczynają się, gdy wchodzę na górki, mocne brzmienia, no ale będę kombinował.

Dzięki za pomoc!

janusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 26 lip 2013, 12:48
Instrument/y: brak
Ustnik/i:
Lokalizacja: bytom

Post autor: janusz » 29 gru 2016, 21:40

Jeśli grasz wprost do mikrofonu to pomieszczenie nie ma takiego znaczenia(właściwie wtedy masz sound klipsa) Tak jak piszesz, głośniejsze dźwięki i wyżej powodują przester więc czułość wejścia. Ja nagrywając na dobrym preampie czasem muszę używać obniżenia czułości o 20 db żeby nie było efektu o którym piszesz. Poszukaj w konfiguracji karty czy nie ma elektronicznego obniżenia czułości wejścia.Czasem granie tuż poniżej mikrofonu daje dobre efekty, brzmienie instrumentu łapiesz a nie tylko słupa powietrza, które ma naprawdę spore ciśnienie.

Awatar użytkownika
Waldek Krukowski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
Lokalizacja: Warszawa/Różan

Post autor: Waldek Krukowski » 31 gru 2016, 10:22

Dlatego jedne mikrofony są do wokalu a inne do instrumentów. Tu też jest spory podział. Cały pic polega na ciśnieniu, które wytwarza dźwięk z danego instr. względem mikrofonu. SM 58 to głównie mikrofon wokalny. Można nim nagłośnić instr. ale przy nagrywaniu już są problemy, których właśnie doświadczasz. Spróbuj pożyczyć któryś z wymienionych przeze mnie mikr. Do pojemnościówki dobrze jest zamontować filtr. Uważam że będzie o niebo lepiej.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."

draal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 28 maja 2015, 00:39
Instrument/y: hohner i harmonijka
Ustnik/i:
Lokalizacja: drabowo

Post autor: draal » 12 mar 2017, 16:12

Tutaj jest ten Audio Technica o którym ktoś wcześniej wspominał
https://www.olx.pl/oferta/mikrofon-stud ... 91e3e27202
Moim zdaniem to genialny mikrofon, więc nie zastanawiałbym się.
Z nowości polecam Ci tego MXL
https://muzyczny.pl/160332_MXL-2008-Mog ... ciowy.html

ODPOWIEDZ