Straszny problem ze skalą
-
- Użytkownik
- Posty: 489
- Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
- Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
- Ustnik/i: Bach Corp., Monette
- Lokalizacja: Katowice
Nie obrażaj się. Wszyscy tutaj chcą Ci pomóc.
Myślę że prawda jest gdzieś pośrodku.
I dlatego powinieneś (moim zdaniem):
- przyjąć że ćwiczenie na instrumencie wymaga mozołu ale jest to inny rodzaj sztuki niż film, tutaj "dłużyzny" to to, co popycha Cię do przodu;
- wybaczyć nauczycielowi nieco "nieniauczycielskie" podejście do Twojego problemu. Pamiętaj, że oprócz wiedzy i praktyki zawodowej (w tym przypadku związanej z instrumentem), prawdziwy PEDAGOG powinien potrafić zachęcić ucznia do pokonywania problemów i to w ten sposób, żeby ta mozolna praca sprawiała mu frajdę. Niestety nie wszyscy nauczyciele posiadają tę umiejętność. Wybacz mu, może miał zły dzień. Pogadaj z nim - jeśli kochasz trąbkę, powiedz mu to, poproś też żeby pomógł Ci przezwyciężyć ten problem. Na pewno pomoże!
A poza tym - jeśli naprawdę kochasz ten instrument to nie dasz się "ochłodzić" przez drobne trudności czy niezbyt szczęśliwą uwagę nauczyciela. Posłuchaj Marsalisa, Nakariakova, Bottiego, Balsom a chęć do nauki sama wróci!
Powodzenia! Nie wymiękaj!
Myślę że prawda jest gdzieś pośrodku.
I dlatego powinieneś (moim zdaniem):
- przyjąć że ćwiczenie na instrumencie wymaga mozołu ale jest to inny rodzaj sztuki niż film, tutaj "dłużyzny" to to, co popycha Cię do przodu;
- wybaczyć nauczycielowi nieco "nieniauczycielskie" podejście do Twojego problemu. Pamiętaj, że oprócz wiedzy i praktyki zawodowej (w tym przypadku związanej z instrumentem), prawdziwy PEDAGOG powinien potrafić zachęcić ucznia do pokonywania problemów i to w ten sposób, żeby ta mozolna praca sprawiała mu frajdę. Niestety nie wszyscy nauczyciele posiadają tę umiejętność. Wybacz mu, może miał zły dzień. Pogadaj z nim - jeśli kochasz trąbkę, powiedz mu to, poproś też żeby pomógł Ci przezwyciężyć ten problem. Na pewno pomoże!
A poza tym - jeśli naprawdę kochasz ten instrument to nie dasz się "ochłodzić" przez drobne trudności czy niezbyt szczęśliwą uwagę nauczyciela. Posłuchaj Marsalisa, Nakariakova, Bottiego, Balsom a chęć do nauki sama wróci!
Powodzenia! Nie wymiękaj!
Pozdrawiam - Grzegorz