Czas nauki, skala, kondycja

Problemy, pytania, porady, ćwiczenia. Technika gry na trąbce.
Awatar użytkownika
Michał Szczurek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 73
Rejestracja: 17 gru 2005, 13:03
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica
Kontakt:

Czas nauki, skala, kondycja

Post autor: Michał Szczurek » 19 sty 2006, 08:53

Gram krótko, od niecałych 4 miesięcy, moim problemem jest skala, tzn z łatwością sięgam c2, d2, e2 jeszcze, f2 duszone, g2, abstrakcja. Z tym ze wcześniej zmieniłem ustnik na płytszy i o grubszych ściankach i przez jakiś czas dojeżdżałem do g2 a później znów usta mi siadły.
Jak mam sobie poradzić żeby grać do g2 i wyżej?

No i jeszcze jedno, jak układacie usta, mi psor mówi cały czas o smuceniu się a ja mam bardzo mocne mięśnie śmiechowe, jak pracujecie, układacie usta grając wyżej?
Ostatnio zmieniony 1 sty 1970, 01:00 przez Michał Szczurek, łącznie zmieniany 2 razy.

Daniel
Założyciel
Założyciel
Posty: 84
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:42
Instrument/y: leży w szafie
Ustnik/i:
Lokalizacja: Warszawa

Re: czas nauki, skala, kondycja

Post autor: Daniel » 19 sty 2006, 12:00

Skala przyjdzie z czasem i jak dobrze ćwiczysz to nie masz się co martwić.
Co do układanie ust to musisz robić tzw. "dziubek" tzn. im grasz wyżej tym bardzej skupiasz usta i tym więcej dmuchasz powietrza. Mi profesor tłumaczył to tak abstrakcyjnie np.
wyobraĽ sobie szlauch z którego leci woda. Jak go ?ci?niesz na końcu (zwęzisz dziurkę :P ) to strumień jest ?ilniejszy i dalej dolatuje. Tak samo ma być z graniem. Mniejsza dziurka, dużo powietrza i jest git.
S? takie ćwiczenia na dmuchanie np:
Sprubuj położyć na stole kartkę papieru i j? zdmuchnij albo przystawić kartkę do ?ciany i dmuchać w ni? tak żeby nie spadła i wci?ż tkwiła przy ?cianie pod wpływem Twojego powietrza.
Przy graniu pamiętaj, że broda musi być napięta. Jak będziesz dużo ćwiczył to kondycja będzię rosła. Ja np. przez ostatni tydzień prawie nic nie grałem i teraz kondycji nie mam.

Awatar użytkownika