o co chodzi z c3 czy a2

Problemy, pytania, porady, ćwiczenia. Technika gry na trąbce.
Kamil2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 mar 2014, 18:15
Instrument/y: Yamaha
Ustnik/i: Stomvi 2b
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

o co chodzi z c3 czy a2

Post autor: Kamil2000 » 1 mar 2014, 19:27

Wiem, że c3, a2 to są poszczególne dzwięki ale nie wiem co, który oznacza. Proszę o odpowiedz, w której dowiem się gdzie dany dzwięk jest umieszczony na pięciolini.

Awatar użytkownika
01adrian01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 63
Rejestracja: 3 lis 2012, 20:59
Instrument/y: trąbka
Ustnik/i:
Lokalizacja: Polska

Post autor: 01adrian01 » 1 mar 2014, 19:46

a2 czyli a z oktawy dwukreślnej leży na pierwszej linii dodanej górnej w kluczu wiolinowym
c3 to analogicznie c z oktawy trzykreślnej leży na drugiej dodanej górnej linii pieciolinii w kluczu wiolinowym

Awatar użytkownika
andrzej-199017
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 685
Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:27
Instrument/y: Amati ATR606S
Ustnik/i: Gewa 3C
Lokalizacja: MOD Postomino
Kontakt:

Post autor: andrzej-199017 » 1 mar 2014, 21:27

www.orkiestra-postomino.weebly.com
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 13 mar 2014, 14:16

Kamilu, gra na instrumencie to nie jedynie dmuchanie w celu wydobycia dźwięku. Łatwiej Ci będzie, jeśli zaczniesz od zrozumienia na czym polega zapis nutowy, co to cała nuta, półnuta itd. To jak abecadło dla każdego kto chce grać na instrumencie. I wtedy wszystko będzie jasne. Powodzenia życzę.
Pozdrawiam - Grzegorz

Kamil2000
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 1 mar 2014, 18:15
Instrument/y: Yamaha
Ustnik/i: Stomvi 2b
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp

Post autor: Kamil2000 » 13 mar 2014, 19:29

Ja to wiem bo, od 3 lat gram na trąbce w orkiestrze tylko, że u nas mówi się np: e na pierwszej lini, g nad liniami. Po prostu nie nazywa się dżwięków c3 a2 a chciałem wiedzieć jakie dokładnie to są dżwięki.

Awatar użytkownika
shimii182
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 lis 2015, 19:36
Instrument/y: Yamaha YTR-2330
Ustnik/i: Yamaha 11B4
Lokalizacja: Kielce

Post autor: shimii182 » 30 lis 2015, 18:41

Mam pytanie jeśli gram najłatwiejsze dźwięki C, D, E, F, G, A, H, to przy pomocy tunera wiem że dobrze gram ale przy czym mam ćwiczyć dźwięki oktawę wyżej lub niżej np. od C2 do c4? Bo na tunerze dźwięk C to C nie ważne czy C2 czy c4. Czy przy pomocy słuchu mam to wiedzieć tylko?

Awatar użytkownika
Waldek Krukowski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
Lokalizacja: Warszawa/Różan

Post autor: Waldek Krukowski » 30 lis 2015, 22:32

Jak to przy czym.? Też przy tunerze. Jak wiesz dla niego czy zagrasz C czy C3 jest bez różnicy. Pokaże Ci czy stroisz czy nie, czy musisz dociągnąć czy odwrotnie.
Z trąbą jest trochę tak jak ze skrzypcami. Bez słuchu ani rusz. Dlatego ludzie którzy bardzo dobrze słyszą zamiast wybrać gitarę czy pianino, albo chociaż saxofon, pchają się w takie kłopoty jak trąbka gdzie jedna pozycja (mam na myśli przycisk i napięcie ust) nie koniecznie zabrzmi dwa razy tak samo jak powinna.
Przy C4 sprawa ma się tak: zagraj i nie martw się czy stroisz, to dla 90% bez znaczenia :D
Powodzenia :trumpet:
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."

Awatar użytkownika
shimii182
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 10 lis 2015, 19:36
Instrument/y: Yamaha YTR-2330
Ustnik/i: Yamaha 11B4
Lokalizacja: Kielce

Post autor: shimii182 » 1 gru 2015, 11:03

Waldek Krukowsk pisze: Przy C4 sprawa ma się tak: zagraj i nie martw się czy stroisz, to dla 90% bez znaczenia :D
He he gdzie tam do c4 jeśli w ogóle ;)

Czyli reasumując trąbka jest bardzo trudnym instrumentem :trumpet: ...a słuchając Miles'a Davisa wydawało mi się to takie proste :mrgreen:

A pomiędzy dźwiękiem C a D jest jeszcze C# i Db opalcowanie 123 dla nich czyli rozumiem że tylko odpowiednim ułożeniem ust i zadęciem wydobywamy te dźwięki C# i Db?

Jeśli opanuję C, D, E, F, G, A, B to najlepiej później opanować dźwięki oktawę niżej? Czy brnąc oktawę wyżej? Jaki zakres dźwięków początkujący trębacz powinien opanować?

Awatar użytkownika
Waldek Krukowski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
Lokalizacja: Warszawa/Różan

Post autor: Waldek Krukowski » 1 gru 2015, 15:29

Najlepiej znajdź kogoś kto ci wytłumaczy i pokarze. Nawet trzy, cztery lekcje mogą okazać się bezcenne. Jeśli Ci się nie uda to
opanuj najpierw dźwięki podstawowe od C do C2 zwracając uwagę na ich brzmienie. Jak już będzie ok. dorzuć półtony.
Zaczynając samotnie, może się okazać że będziesz robił coś źle i zmienić to będzie bardzo trudno.
Odezwę się na maila, nie ma sensu zaśmiecać forum.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 8 gru 2015, 12:27

Waldek Krukowski pisze:Przy C4 sprawa ma się tak: zagraj i nie martw się czy stroisz
Waldek - szacun ;-))))
Pozdrawiam - Grzegorz

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 8 gru 2015, 12:36

Przeczytaj to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Materia%C ... %C4%99kowy

skala trąbki zaczyna się od f# (poniżej to dźwięki pedałowe) - i kończy na c3 (powyżej to mistrzostwo).

Nie będziesz miał problemów w rozróżnieniu c, c1, c2, c3, c4, c5 ....
Pozdrawiam - Grzegorz

ODPOWIEDZ