jak dzwiekowo ?
- Konradoo
- Użytkownik
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 lut 2014, 20:48
- Instrument/y: Schagerl Academica
- Ustnik/i: Vincent Bach 3c
- Lokalizacja: JJ
jak dzwiekowo ?
Witam wszystkich..chcialbym uslyszec wasze opnie i krytyke wrzuce nagranie ... co sadzicie o tym wykonaniu .. w tym miesiacu minal rok od kiedy wzialem pierwszy raz ustnik do reki ... wiem ze to przy wiekszosci z was wypada slabo ale moze ktos z podobnym stazem podzieli sie czymś pozdro
http://vocaroo.com/i/s11DWNs3bAEe
zagrane w F-durze ...na C dur skala nie wyrabia i dlugo pewnie jeszcze nie wyrobi ...
http://vocaroo.com/i/s11DWNs3bAEe
zagrane w F-durze ...na C dur skala nie wyrabia i dlugo pewnie jeszcze nie wyrobi ...
- andrzej-199017
- Użytkownik
- Posty: 685
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:27
- Instrument/y: Amati ATR606S
- Ustnik/i: Gewa 3C
- Lokalizacja: MOD Postomino
- Kontakt:
Szczerze mówiąc trochę ciężko się słuchało. Oprócz tego że te dźwięki są trochę nieczyste to było ok.
www.orkiestra-postomino.weebly.com
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
- andrzej-199017
- Użytkownik
- Posty: 685
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 21:27
- Instrument/y: Amati ATR606S
- Ustnik/i: Gewa 3C
- Lokalizacja: MOD Postomino
- Kontakt:
Niech się inni wypowiedzą, wg mnie wyrobisz to z czasem, reszta jest naprawdę ok. Ćwicz.
www.orkiestra-postomino.weebly.com
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
www.chomikuj.pl/andrzej-199017
facebook Młodzieżowa Orkiestra Dęta w Postominie
- Waldek Krukowski
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
- Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
- Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
- Lokalizacja: Warszawa/Różan
Cześć, wg mnie nie jest źle. Grasz, trafiasz w dźwięki całkiem nieźle ale czasem nierówno trafiasz z powietrzem. Z tego co się słyszy jedne dźwięki są mocne, dmuchane w środek aż mikrofon reaguje lekkim przesterowaniem a inne chyba w górę albo w dół. Kiedy masz powietrze to jeszcze jest ok ale po oddechu, być może czasem zbyt głębokim, gubisz zadęcie i luz w buzi. To też, może być przyczyną złego strumienia powietrza. W drugiej części słychać pracę języka na sylabę "thuu" a dźwięk jest opóźniony, nie wydobywa się od razu. Może nagrałeś to już pod koniec próby, będąc troszkę zmęczony.
Poza tym spróbuj zagrać to samo w dynamice piano. Bardziej kontrolować gospodarowanie powietrzem. Kiedy tam będzie Ci wychodziło to brzmienie się poprawi. Słyszę też niekiedy zbyt mocne dociąganie dźwięku do końca, wręcz mocniejszą końcówkę. Unikaj tego, to zły nawyk.
Z drugiej strony Cisza grana nawet w tonacji F nie jest łatwym utworem dla ucznia. Dźwięki są długie, osadzone i każdy ma masę porównań. Może następnym razem nagraj jakąś krótką etiudę. W żywszym tempie, tak by nie trzeba było długo ciągnąć. Jest tego masa w podręczniku do nauki gry na trąbce wyd PWM pod redakcją J. Butkiewicza "Wybór etiud na trąbkę" polecam.
Jednakże pamiętam Twoje pierwsze nagranie i nie da się ukryć, że słychać pracę włożoną w grę na trąbce. Oby nie brakło Ci zapału.
Poza tym spróbuj zagrać to samo w dynamice piano. Bardziej kontrolować gospodarowanie powietrzem. Kiedy tam będzie Ci wychodziło to brzmienie się poprawi. Słyszę też niekiedy zbyt mocne dociąganie dźwięku do końca, wręcz mocniejszą końcówkę. Unikaj tego, to zły nawyk.
Z drugiej strony Cisza grana nawet w tonacji F nie jest łatwym utworem dla ucznia. Dźwięki są długie, osadzone i każdy ma masę porównań. Może następnym razem nagraj jakąś krótką etiudę. W żywszym tempie, tak by nie trzeba było długo ciągnąć. Jest tego masa w podręczniku do nauki gry na trąbce wyd PWM pod redakcją J. Butkiewicza "Wybór etiud na trąbkę" polecam.
Jednakże pamiętam Twoje pierwsze nagranie i nie da się ukryć, że słychać pracę włożoną w grę na trąbce. Oby nie brakło Ci zapału.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."
- Waldek Krukowski
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
- Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
- Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
- Lokalizacja: Warszawa/Różan
...Najgorsze jest pierwsze dziesięć lat, potem idzie z górki...
na poważnie, czasem ćwiczymy za dużo. Wielu kolegów na tym foru pisało o tym aby ćwiczyć z głową. Żeby wiedzieć po co wykonujemy dane ćwiczenie. Pisałeś ze ćwiczysz pod okiem n-la więc to on powinien korygować i podpowiadać takie małe niedociągnięcia. jeżeli nie wyeliminujesz ich na początku później może być trudniej.
na poważnie, czasem ćwiczymy za dużo. Wielu kolegów na tym foru pisało o tym aby ćwiczyć z głową. Żeby wiedzieć po co wykonujemy dane ćwiczenie. Pisałeś ze ćwiczysz pod okiem n-la więc to on powinien korygować i podpowiadać takie małe niedociągnięcia. jeżeli nie wyeliminujesz ich na początku później może być trudniej.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."
-
- Użytkownik
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2014, 17:38
- Instrument/y: Yamaha 8335RG
- Ustnik/i: Warburton
- Lokalizacja: Gdańsk/Piaseczno
Jak na rok grania masz bardzo fajny dźwięk Wykonanie również ciekawe
Mam jednak parę uwag co do Twojego grania:
- za wolna reakcja powietrza - od samego początku grania dźwięku musisz dać konkretny słup powietrza, od razu na 100%
- za wolna reakcja tłoków - tłoki powinny być wciskane z odpowiednią szybkością, ale nie za wolno. Mechanizm powinien pracować jak najlepsze zegarki i Twoja w tym głowa żeby tak pracował
Osobiście wolałbym to pokazać albo po prostu powiedzieć (nie wiem czemu, ale nie mam zbyt wielkiego talentu do pisania porad , być może za mało praktyki)
Popracuj nad tym, a na bank wszystko będzie lepiej brzmiało
Pozdrawiam
Mam jednak parę uwag co do Twojego grania:
- za wolna reakcja powietrza - od samego początku grania dźwięku musisz dać konkretny słup powietrza, od razu na 100%
- za wolna reakcja tłoków - tłoki powinny być wciskane z odpowiednią szybkością, ale nie za wolno. Mechanizm powinien pracować jak najlepsze zegarki i Twoja w tym głowa żeby tak pracował
Osobiście wolałbym to pokazać albo po prostu powiedzieć (nie wiem czemu, ale nie mam zbyt wielkiego talentu do pisania porad , być może za mało praktyki)
Popracuj nad tym, a na bank wszystko będzie lepiej brzmiało
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2014, 17:38
- Instrument/y: Yamaha 8335RG
- Ustnik/i: Warburton
- Lokalizacja: Gdańsk/Piaseczno
Nie chodzi tu o wielkość branego oddechu, ale o odpowiednią płynność w oddychaniu. Postaraj się zaobserwować z jaką płynnością oddychasz na co dzień i przenieś to na instrument (od początku dmuchania w instrument musisz dawać pewny, stabilny strumień powietrza).
A poza tym zauważyłem jeszcze jedną kwestię do rozwiązania - musisz poćwiczyć język, bo dźwięki nie są stawiane pewnie.
Jak połączysz pewny język, pewny strumień powietrza i pewne palce, to efekt będzie murowany, da to bardzo dużo, przez co wykonywane utwory będą brzmiały ciekawiej
A poza tym zauważyłem jeszcze jedną kwestię do rozwiązania - musisz poćwiczyć język, bo dźwięki nie są stawiane pewnie.
Jak połączysz pewny język, pewny strumień powietrza i pewne palce, to efekt będzie murowany, da to bardzo dużo, przez co wykonywane utwory będą brzmiały ciekawiej