Trąbka półprofesjonalna czy używana profesjonalna?

Amati, B&S, Eastman, Ever Play, Fides, Getzen, Holton, J. Michael, J. Scherzer, Jupiter, Kanstul, King, Polmuz, Roy Benson, Schagerl, Schilke, Selmer, Stagg, Stomvi, Vincent Bach, Yamaha... i inne.
mash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 18 cze 2019, 11:55
Instrument/y: chiński nołnejm
Ustnik/i: chiński nołnejm

Trąbka półprofesjonalna czy używana profesjonalna?

Post autor: mash » 18 cze 2019, 12:25

Cześć, wiem, że na forum było już sporo wątków na temat kupna trąbki. Jednakże od wczoraj czytam i odpowiedzi nie mogę znaleźć.

Czy ktoś kto się zna, mógłby napisać czym tak naprawdę różni się trąbka szkolna, od półprofesjonalnej i te dwie od profesjonalnej?

Chodzi zasadniczo o to, że uczę się indywidualnie na chińskiej trąbce z marketu, powoli rozglądam się za czymś co będzie w miarę profesjonalne. Głównie chodzi mi o to żeby dźwięk był pełny i głęboki i żeby posłużyła mi dobrych parę lat.

Problem polega na tym, że oznaczenia różnych trąbek nic mi nie mówią.

Mam między 2-3 tys. zł

Z tego co wyczytałem na tym forum to za te pieniądze można dostać np. Yamahę YTR 4335 albo Getzen 300

W trakcie poszukiwań znalazłem jeszcze taki model Conna 8b:

https://allegro.pl/oferta/c-g-conn-8b-6 ... 8056320819

wygląda na podniszczony, ale tłoki są czyste itd.

Widziałem też Conna 22 z 1953. Pytanie brzmi czy warto wchodzić w tego typu sprzęt, czy jest on tak stary, że długofalowo się to nie opłaci?

Jest jeszcze John Parker, który uchodzi za półprofesjonalny, ale w sumie ma bardzo dobre opinie, więc może lepiej zainwestować w półprofesjonalny ale nowy sprzęt?

Wiem, że poruszyłem sporo spraw, które zależą od indywidualnej kondycji trąbki, ale może macie jakieś złote rady ;)

Z góry dzięki za poświęcony czas ;)

ODPOWIEDZ