Zabytkowa trąbka - prośba o radę "serwisową"

Amati, B&S, Eastman, Ever Play, Fides, Getzen, Holton, J. Michael, J. Scherzer, Jupiter, Kanstul, King, Polmuz, Roy Benson, Schagerl, Schilke, Selmer, Stagg, Stomvi, Vincent Bach, Yamaha... i inne.
Icefall
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 5 lip 2007, 22:23
Instrument/y:
Ustnik/i:
Lokalizacja: Nowa Fundlandia

Zabytkowa trąbka - prośba o radę "serwisową"

Post autor: Icefall » 6 lip 2007, 14:56

To mój pierwszy post na Forum, więc witam wszystkich.

Mam historyczną trąbkę na której grał kiedyś Herb Miller (brat Glena), wyprodukowaną przez F. E. Olds & Son w Los Angeles. Model to "Super Olds". Według numeru seryjnego, instrument wyprodukowany został pod koniec 1944 lub na początku 1945 roku. Trąbka jest w świetnym stanie technicznym - tj. gra wspaniale, ale niestety widać po niej wiek - tzn. nie jest poobijana i nie ma wgnieceń, jednak duża część oryginalnego lakieru zniknęła, a reszta jest przytarta i wyblaknięta.

Nie jestem muzykiem, a na trąbce (nie tej, oczywiście) gra od niedawna moje dziecko, tak więc kompletnie nie orientuję się w "branży". Chciałbym spytać, o kilka rzeczy:

1) Czy w przypadku tak zabytkowej trąbki jest sens decydować się na jej optyczne odnowienie - czy nie straci ona w ten sposób na wartości (np. przez to, że będzie miała nowy lakier)?

2) Czy takie odnowienie / renowacja może się jakoś negatywnie przełożyć na wartość muzyczną trąbki - np. pogorszyć jej dźwięk (może to głupie pytanie, ale wolę jednak je zadać)?

3) Czy możecie polecić jakiś naprawdę dobry i uczciwy zakład zajmujący się serwisowaniem instrumentów dętych? Znalazłem w internecie dwa - jeden w Wielkopolsce, drógi na Podhalu, ale szczerze mówiąc najbardziej zależałoby mi na czymś na Mazowszu - najchętniej w okolicach Warszawy.

4) Ile (orientacyjnie) może kosztować taka renowacja - tzn. bez wymiany żadnych części, a jedynie czyszczenie i bardzo precyzyjne odświeżenie i lakierowanie?