Trąbka Getzen Eterna II 700 S
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 wrz 2013, 16:47
- Instrument/y: Getzen 770SP Select ,Yamaha
- Ustnik/i: Bach 5C,Yamaha 7C,Stomvi Spain 3C,KELLY 1C
- Lokalizacja: Śrem k.Poznania
Trąbka Getzen Eterna II 700 S
Witam!Mam pytanie,bo grałem na tej trąbce i wydaje mi się wprost rewelacyjna pod każdym względem. Na pewno ją kupię i czy cena 4980 zł jest dobra jak na ten instrument ?Czy nie przepłacę zbyt wiele "karmiąc sianem" dystrybutorów ??
-
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: 14 sty 2010, 18:25
- Instrument/y: Holton MF 550s/Benge #3 flug
- Ustnik/i: Warburton 4md,4s,4fld
- Lokalizacja: Polska
Widzę po cenie że Kupujesz w Protline Na pewno uda ci się jeszcze coś wynegocjować. A co do instrumentu grałem na niej nie raz ale miałem też model p GETZEN 700 SPECJAL rzez 6 lat i powiem że bije ETERNE o głowę, lżej się gra, barwa dźwięku, jest inna, Eterna nie stroiła. Jak bym maił jeszcze raz kupować wybrał bym 700 SP Special
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 wrz 2013, 16:47
- Instrument/y: Getzen 770SP Select ,Yamaha
- Ustnik/i: Bach 5C,Yamaha 7C,Stomvi Spain 3C,KELLY 1C
- Lokalizacja: Śrem k.Poznania
- Damian Ruskowiak
- Ekspert
- Posty: 1585
- Rejestracja: 20 mar 2008, 11:43
- Instrument/y: Bach Strad. 180 37G, CarolBrass 8880L-GSS(D)
- Ustnik/i: GR 66L, GR 66MS, JK 5BFL
- Lokalizacja: MIEJSKA GÓRKA - WLKP
Ja na modelu Specjal nie gralem. Z Eterna mialem dluga przygode i zawsze to powtarzam, ze zaluje sprzedazy tej trabki. Moja Eterna stroila w punkt. Zadnych problemow nie bylo. Brzmiala rasowo, tloki pracowaly idealnie, krycie srebrem bez zarzutow. Nie mozna tutaj okreslic, ktora lepsza, a ktora gorsza. Skoro Getzen szereguje Eterne II cenowo wyzej to oznacza teoretycznie, ze instrument powinien byc lepszy. Nie mam odniesienia jak pisalem do modelu Specjal. Nie mniej zadzwon sobie do Protline i porozmawiaj z Wojtkiem. Zawsze ma najswiezsze dane i info od producenta takze na pewno doradzi w tej sprawie dodatkowymi argumentami.
"...Walki nie toczy się z instrumentem. Walkę toczy się z samym sobą..." (Vincent Cichowicz)
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 wrz 2013, 16:47
- Instrument/y: Getzen 770SP Select ,Yamaha
- Ustnik/i: Bach 5C,Yamaha 7C,Stomvi Spain 3C,KELLY 1C
- Lokalizacja: Śrem k.Poznania
- havk
- Moderator
- Posty: 1564
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 16:18
- Instrument/y: Yamaha 4335G
- Ustnik/i: Stomvi 4C Marcinkiewicz 7-S
- Lokalizacja: Kraków/Częstochowa
Gold brass - zazwyczaj posiada większu udział % miedzi w stopie. Nie znalazłem nigdzie normalizacji składów stopów używanych do produkcji instrumentów. Jeden z producentów puzonów umieścił takie informacje odnośnie blach używanych w jego instrumentach. Info ze strony rathtrombones.com :
yellow brass (70% Cu, 30 Zn)
gold brass (85% Cu, 15% Zn)
red brass (90% Cu, 10% Zn)
zapewne każdy producent ma podobnie rozłożony skład, jednak dane stopy mogą się różnić o dodatki stopowe, typu Sn, Ni, Au, Ag, etc., które mają w dany sposób wpłynąć na barwę.
Na pytanie, która jest lepsza musisz sam sobie odpowiedzieć, gdyż nie wiem, jaki dźwięk lubisz. Ogólna zasada jest taka, że im większy udział % miedzi, tym dźwięk jest cieplejszy, bardziej ciemny, delikatny. Niemniej jednak , aby dokładnie to sprawdzić, trzebaby było przeprowadzić badania psychoakustyczne, a na razie nie znalazłem ani jednej pracy doktorskiej, inżynierskiej czy magisterskiej, na ten temat.
Pozdrawiam
yellow brass (70% Cu, 30 Zn)
gold brass (85% Cu, 15% Zn)
red brass (90% Cu, 10% Zn)
zapewne każdy producent ma podobnie rozłożony skład, jednak dane stopy mogą się różnić o dodatki stopowe, typu Sn, Ni, Au, Ag, etc., które mają w dany sposób wpłynąć na barwę.
Na pytanie, która jest lepsza musisz sam sobie odpowiedzieć, gdyż nie wiem, jaki dźwięk lubisz. Ogólna zasada jest taka, że im większy udział % miedzi, tym dźwięk jest cieplejszy, bardziej ciemny, delikatny. Niemniej jednak , aby dokładnie to sprawdzić, trzebaby było przeprowadzić badania psychoakustyczne, a na razie nie znalazłem ani jednej pracy doktorskiej, inżynierskiej czy magisterskiej, na ten temat.
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 18
- Rejestracja: 9 wrz 2013, 16:47
- Instrument/y: Getzen 770SP Select ,Yamaha
- Ustnik/i: Bach 5C,Yamaha 7C,Stomvi Spain 3C,KELLY 1C
- Lokalizacja: Śrem k.Poznania