Nowa trąba ale jaka?

Amati, B&S, Eastman, Ever Play, Fides, Getzen, Holton, J. Michael, J. Scherzer, Jupiter, Kanstul, King, Polmuz, Roy Benson, Schagerl, Schilke, Selmer, Stagg, Stomvi, Vincent Bach, Yamaha... i inne.
carminek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 9 wrz 2013, 11:40
Instrument/y: Getzen
Ustnik/i:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Nowa trąba ale jaka?

Post autor: carminek » 8 maja 2014, 14:47

Witajcie.
Wiem, temat był nie raz wałkowany ale przeczytawszy wszystkie posty na ten temat nie podjąłem ostatecznej decyzji a wahanie nasiliło się :)

Gram od 20 lat: kapele ludowe, zespoły reggae, orkiestry dęte itp. Jestem samoukiem grającym i z nut i ze słuchu. Pierwszym instrumentem (do nauki) była trąbka Amati, po 2 latach ojciec kupił mi nowego B&S-a, na którym gram do chwili obecnej a więc ok 18 lat. Instrument jest już mocno wysłużony, powyginany i nie stroi już tak jak kiedyś, więc postanowiłem zakupić nowy. Powiedzmy za 4000-5000 PLN ale nie zmartwię się jak kupię coś fajnego taniej :)
W kilku sklepach ogrywałem różne instrumenty ale przede wszystkim: Bach TR-501 S, Bach TR-305 L, Yamaha YTR-4335 GS, Yamaha YTR-5335 G.
Niestety innych, droższych w tych akurat sklepach nie było.

Po kilkunastu latach grania na B&S-sie złapałem najpierw YTR-5335 G po czym YTR-4335 GS - ogólne wrażenie bardzo fajne, z przewagą na YTR-5335. Grało się dużo lżej,
góra wchodziła lekko. W kolejnym sklepie znalazłem Bach TR-305 L i brzmiała inaczej od Yamahy, chyba lepiej mi się barwa spodobała le już nie było tej lekkości w graniu. Po chwili
złapałem tego tańszego Bacha TR-501 S i o dziwo brzmienie było lepsze od TR-305 L, więc zgłupiałem.
Pisaliście tutaj o różnych innych ale czy brać w ciemno? Kupiłbym w Thomannie, bo niektóre trąby są w lepszych cenach niż w Polsce, kupiłbym może Getzen czy
Kanstul ale czy będą lepsze od np YTR-5335?