Cześć! Mam taki problem, że nie wiem jaki konkretnie jest to model Getzena...Z tego co się orientuje to są 300,700,900, natomiast na moim instrumencie jest napisane tylko Eterna. Sprawdziłem numery w internecie, nie wiem czy to wiarygodne źródło informacji, ale trąbka została wyprodukowana w 1992 roku. Mam nadzieję, że pomożecie Podrzucam zdjęcia trąby:
1. http://zapodaj.net/9d0e5547ba48a.jpg.html
2. http://zapodaj.net/b8a9d2fb34934.jpg.html
3. http://zapodaj.net/87370df3f14ed.jpg.html
Jaki to model Getzena?
- Waldek Krukowski
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
- Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
- Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
- Lokalizacja: Warszawa/Różan
Obecnie Getzen ma taką numerację 390, 490, Eterna 700 i eterna 900, wcześniej używano nazw typu Student, Capri, Eterna. Eterna to swojego czasu najwyższy model Getzena.To tak w skrócie.
Mam taką trąbę, też z 1992r tylko złotą ze srebrną rurką ustnikową. Ma inne przyciski i kapsle niż ta na zdjęciu a także pierożek na pierwszym krągliku. Sam dźwięcznik jest dolutowany do roztrąbu. Także jak widać poszczególne modele Eterny różniły się między sobą. Niestety nie wiem czym i jak to odczytać. (Może kolega Gamon lub mischa coś wiedzą - myślę że tak)
Moja trąbka jest trąbką lekką z cienkiej blachy, łatwą w zadęciu i bardzo dźwięczną nawet w najniższych rejestrach. Brzmienie ogólnie ciepłe z lekkim piaskiem troszkę przyćmione ale można pokazać pazura (jeśli wiesz o co mi chodzi). Nie jest najgłośniejsza.
Swojego czasu chciałem ją sprzedać ale przez kilka lat testowania innych trąbek wg mnie podobnej klasy: Yamaha 6, Kanstul 700, Conn Connstelation, Stomvi Forte dla mnie Eterna jest zdecydowanie najlepsza. Oczywiście każdy ma swoje upodobania brzmieniowe. No i to co chyba najważniejsze - bajeczna praca maszynki. Nic się nie przycina, nie skrzypi, tylko cisza i natychmiastowa acz delikatna reakcja tłoczków. To jednak zależy od tego czy trąbka nie była wcześniej uszkodzona.
Stan tego egzemplarza na zdjęciu wizualnie nie jest idealny ale jeśli mechanicznie jest ok to myślę że warto zaryzykować kupno.
Mam taką trąbę, też z 1992r tylko złotą ze srebrną rurką ustnikową. Ma inne przyciski i kapsle niż ta na zdjęciu a także pierożek na pierwszym krągliku. Sam dźwięcznik jest dolutowany do roztrąbu. Także jak widać poszczególne modele Eterny różniły się między sobą. Niestety nie wiem czym i jak to odczytać. (Może kolega Gamon lub mischa coś wiedzą - myślę że tak)
Moja trąbka jest trąbką lekką z cienkiej blachy, łatwą w zadęciu i bardzo dźwięczną nawet w najniższych rejestrach. Brzmienie ogólnie ciepłe z lekkim piaskiem troszkę przyćmione ale można pokazać pazura (jeśli wiesz o co mi chodzi). Nie jest najgłośniejsza.
Swojego czasu chciałem ją sprzedać ale przez kilka lat testowania innych trąbek wg mnie podobnej klasy: Yamaha 6, Kanstul 700, Conn Connstelation, Stomvi Forte dla mnie Eterna jest zdecydowanie najlepsza. Oczywiście każdy ma swoje upodobania brzmieniowe. No i to co chyba najważniejsze - bajeczna praca maszynki. Nic się nie przycina, nie skrzypi, tylko cisza i natychmiastowa acz delikatna reakcja tłoczków. To jednak zależy od tego czy trąbka nie była wcześniej uszkodzona.
Stan tego egzemplarza na zdjęciu wizualnie nie jest idealny ale jeśli mechanicznie jest ok to myślę że warto zaryzykować kupno.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 lis 2014, 14:58
- Instrument/y: Getzen Eterna
- Ustnik/i: Vincent Bach 1 1/2c
- Lokalizacja: Warszawa
Grałem na tym instrumencie i muszę przyznać, że masz racje. Trąbka ładnie się odzywa, ma ciepłe brzmienie, dół bardzo dobrze brzmi. Górne rejestry słabiej się odzywają, ale jest to do przyjęcia. Stan wizualny jest taki jak widać, ponieważ została ona oddana do lakiernika, który się nie popisał i lakier się "odparzył"(tak się chyba mówi). Niestety gdzieś chyba ucieka powietrze, bo jest słaba kompresja powietrza w 3 krągliku. Jaką cenę byś sugerował za ten model, w twoim odczuciu?
- Michał Koniarski
- Ekspert
- Posty: 713
- Rejestracja: 1 cze 2009, 23:08
- Instrument/y: Schilke HC1-L, Carol Brass CFL 7200 GSS
- Ustnik/i: Schilke 14 Heavyweight, Stomvi 4
- Lokalizacja: Szczecin
Proponuję dokładnie obejrzeć rurkę ustnikową od wewnątrz, czy nie ma wżer. Rurka powinna być czysta, lśniąca. Jeżeli mimo wyczyszczenia w środku nadal coś na rurce jest to mogą (ale nie muszą) być to drobne początki korozji. Co do lakieru to nie koniecznie musi być to błąd lakiernika. Wiele trąbek po dłuższym okresie użytkowania ma problemy z lakierem, szczególnie w miejscu gdzie się ją trzyma. Chyba, że jakiś czas temu była na nowo lakierowana, to już co innego.
Nie jest ważne co grasz, ale jak grasz. Kiksare humanum est
Wyróżniony w konkursie Mottywator
Wyróżniony w konkursie Mottywator
- Waldek Krukowski
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 24 lut 2013, 21:35
- Instrument/y: Bach Strad. 37, Stomvi Elite, E-Benge
- Ustnik/i: Bach 1 1/2C Corp., Yamaha 16C4 GP,
- Lokalizacja: Warszawa/Różan
No tak, koszt położenia takiego lakieru to ok 300pln. Jeśli zaś ma być zrobione dobrze na wieki, to chyba jeszcze 300 trzeba doliczyć; )
Kompresja w trzecim krągliku, u mnie także nie jest powalająca a instrument jest na 100% szczelny. Może wystarczy użyć gęstszego smaru np Hetman 7, 8.
Pamiętaj że tego kwiatu jest pół światu. Jeżeli masz inwestować w tę trąbkę to chyba nie warto. Może lepiej poszukać podobnego egzemplarza w necie. Ostatnio była eterna złota w niezłym stanie za chyba 2200pln.
Moim zdaniem 1200/1300 to max co dałbym za ten instr.
To tylko moja ocena z tego co zobaczyłem.
Kompresja w trzecim krągliku, u mnie także nie jest powalająca a instrument jest na 100% szczelny. Może wystarczy użyć gęstszego smaru np Hetman 7, 8.
Pamiętaj że tego kwiatu jest pół światu. Jeżeli masz inwestować w tę trąbkę to chyba nie warto. Może lepiej poszukać podobnego egzemplarza w necie. Ostatnio była eterna złota w niezłym stanie za chyba 2200pln.
Moim zdaniem 1200/1300 to max co dałbym za ten instr.
To tylko moja ocena z tego co zobaczyłem.
"...Aby być mistrzem nigdy nie przestawaj być uczniem..."
- mischka
- Użytkownik
- Posty: 883
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 10:17
- Instrument/y: Meinl
- Ustnik/i: Stomvi
- Lokalizacja: opolskie
Taki używany instrument w dobrym stanie (posrebrzany) z porządnym futerałem to koszt do 3tys zł
Koszt srebrzenia instrumentu to 1000-1200zł, oczywiście mówimy o porządnym zakładzie a nie domorosłych "lakiernikach". Lakierowanie jest tańsze ale ciężko będzie zmieścić się w kwocie 300zł, realna cena to raczej od 500zł.
Rurka ustnikowa to następnych kilka stówek, warto sprawdzić kolanko strojeniowe tam też często pojawia się korozja a to następnych kilka stówek. Używany porządny futerał to koszt ok 200-250zł
Instrumentu nie widziałem więc się nie wypowiem na temat jego stanu, powłoka to nie wszystko. Może być to fajna rurka a może być też zwykły złom.
Jak już wypominali koledzy ważne żeby maszynka była szczelna, to jest serce trąbki i ono musi być zawsze zdrowe.
Koszt srebrzenia instrumentu to 1000-1200zł, oczywiście mówimy o porządnym zakładzie a nie domorosłych "lakiernikach". Lakierowanie jest tańsze ale ciężko będzie zmieścić się w kwocie 300zł, realna cena to raczej od 500zł.
Rurka ustnikowa to następnych kilka stówek, warto sprawdzić kolanko strojeniowe tam też często pojawia się korozja a to następnych kilka stówek. Używany porządny futerał to koszt ok 200-250zł
Instrumentu nie widziałem więc się nie wypowiem na temat jego stanu, powłoka to nie wszystko. Może być to fajna rurka a może być też zwykły złom.
Jak już wypominali koledzy ważne żeby maszynka była szczelna, to jest serce trąbki i ono musi być zawsze zdrowe.
"w życiu piękne są tylko chwile..."