Trąbka ANCORA Grand Prix Paris

Amati, B&S, Eastman, Ever Play, Fides, Getzen, Holton, J. Michael, J. Scherzer, Jupiter, Kanstul, King, Polmuz, Roy Benson, Schagerl, Schilke, Selmer, Stagg, Stomvi, Vincent Bach, Yamaha... i inne.
trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Trąbka ANCORA Grand Prix Paris

Post autor: trebacz87 » 24 lut 2016, 21:11

Witam. Słyszał ktoś o tej firmie? Nic nie mogę znaleźć na temat instrumentów tej firmy. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Post autor: trebacz87 » 25 lut 2016, 10:48

Coś udało mi się ustalić ale niestety nie jednoznacznie. Na roztrąbie jest grawerka z napisem ANCORA Grand Prix PARIS i nad napisem jest wygrawerowana kotwica. Bardzo podobna do tej https://mexilist-pro.s3.amazonaws.com/u ... 1215-2.jpg (niestety słabo widać). Doszukałem się nazwy Gautrot Breveté bo w tych instumentach występuje kotwica grawerowana ale tam są wygrawerowane litery G i A po bokach kotwicy i zazwyczaj napis Gautrot Breveté gdzieś dodatkowo. U mnie niestety tylko kotwica i napis ANCORA Grand Prix PARIS. Jest jeszcze numer seryjny na 2 tłoku 89980. Tłoki mają sprężynki od dołu może to coś podpowie. Trąba ponoć była kupiona w czechach mniej więcej 70-80 lata.

trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Post autor: trebacz87 » 26 lut 2016, 16:15

Zrobiłem kilka zdjęć może komuś przewinęła się podobna trąba przez ręce albo widział coś podobnego i poratuje jakimiś wiadomościami o niej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 26 lut 2016, 22:55

No ciekawe, ciekawe.
Z tego co znalazłem firma Ancora Grand Prix Paris powstała ok. roku 1900 i była prekursorem firmy Selmer Paris. Gdzieś to wyczytałem na rosyjsko języcznym forum. Facet pytał o saksofon tej firmy. Ale nie wydaje mi się ta informacja wiarygodna, bo w historii firmy Selmer (założonej przez Henri Selmera) nie ma na ten temat wzmianki.

Na innym forum ktoś napisał, że jest to marka meksykańska (!) i znalazłem szereg ogłoszeń na forach meksykańskich o sprzedaży tych instrumentów. Więc ten trop wydaje mi się bardziej wiarygodny.

Trąbki w dobrym stanie tej firmy potrafią być warte 1500 - 2500 $ (też informacja z tego forum) ale głównie do celów kolekcjonerskich.
Z tego co widzę, instrument na zdjęciach jest tym bardziej rzadki, że jest chromowany a nie srebrzony, do tego ma chromoniklowe tłoki (takie same robił Martin).
Jeśli chcesz sprzedać ten instrument, to szukaj nabywcy raczej na forach międzynarodowych. Nie sądzę żebyś znalazł nabywcę w Polsce, to naprawdę rzadki instrument i trudno Ci będzie znaleźć tu nabywcę.
Pozdrawiam - Grzegorz

trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Post autor: trebacz87 » 27 lut 2016, 12:15

Co do grawerowania kotwicy to znalazłem jeszcze jedną firmę, czechosłowacką Bohland & Fuchs http://www.horn-u-copia.net/Reference/d ... thisrec=43 . Tylko znów tam jest grawerka obok kotwicy liter B i F , a na 2gim tłoku malutka grawerka kotwicy, a u mnie nie.
Znalazłem na stronie idealny grawer jaki jest na trąbie http://www.veerkamponline.com/index.cfm ... 7-trompeta i to by potwierdzało, że ANCORA to marka instrumentu. Niestety nic nie znalazłem, żeby określić datę produkcji trąby jak i opisu firmy kiedy powstała i jak się rozwijała. Jakieś aukcję kiedyś były z trąbkami tej firmy, ale niestety nie ma dostępu już do nich, a także do opisu tych aukcji także nr seryjnego tez nie porównam. Jesteś pewny, że jest to warstwa chromu? Można to jakoś sprawdzić? Podejrzanie "czysta" mi się wydała na pierwszy rzut oka. Przy myciu, krągliki wszystkie wyszły jakby były ruszane miesiąc wcześniej, a trąba leżała od ok 20 lat nie grana. Brud był tylko w rurce ustnikowej i w rurkach 3 tłoku. Tylko pytanie co nowa meksykańska trąbka robiła w sklepie czechosłowackim i w dodatku napis ANCORA to po włosku kotwica (taki zbieg okoliczności) :)
Dzieki Grzegorz_N za pomoc :)

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 27 lut 2016, 13:26

ANCORA znaczy po hiszpańsku kotwica - i taka jest nazwa firmy.
W Meksyku mówią po hiszpańsku.
A ten chrom - zwróć uwagę na jednym krągliku masz ubytki które odpadły płatami. Gdyby to było srebro to byłoby wytarte. Tak odpada tylko chrom.

Gdzieś na forum aukcyjnym przeczytałem informację osoby sprzedającej saksofon firmy Ancora, że jest "jak nowy, ojciec przywiózł go 10 lat temu z Meksyku". Ten Meksyk mi coraz bardziej pasuje.

A co do zbiegu okoliczności że meksykańska trąbka w Czechach - nie przejmuj się, ja swojego Martina kupiłem we Włoszech :-)

A tu masz ogłoszenie w meksykańskim serwisie o sprzedaży tej marki:
http://articulo.mercadolibre.com.mx/MLM ... st-907-_JM
Pozdrawiam - Grzegorz

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 27 lut 2016, 13:28

No to zagadka wyjaśniona :-)

MEKSYK i trąbka Mariachi :-)

Tu ogłoszenie z identycznym logo na dźwięczniku.
http://oaxaca.nexolocal.com.mx/p9556706 ... eta-ancora

A tu identyczna niklowana trąbka:
http://www.veerkamponline.com/index.cfm ... eta-niquel
Pozdrawiam - Grzegorz

trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Post autor: trebacz87 » 27 lut 2016, 15:11

Ancora to według "mojego" tłumacza po włosku kotwica. Po hiszpańsku wychodzi ancla :) Czyli chrom, bo na dźwięczniku odstaje taki kawałek "płata" i pewnie za niedługo odpadnie :) No to rurkę trzeba zlutować, bo wypadła i jakiś wspornik trzymający 3 krąglik poszukać bo też się "odlutował" i powinna jakoś grać :)

Grzegorz_N
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: 26 mar 2010, 08:42
Instrument/y: Bach Artisan, Martin Committee 1952
Ustnik/i: Bach Corp., Monette
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Grzegorz_N » 27 lut 2016, 15:38

Nie tylko po włosku. Ancla to po hiszpańsku kotwica okrętowa. A ancora - obrona, schronienie. A więc coś, co kojarzy Ci się z bezpieczeństwem. Ale to szczegół. Bardzo mnie zainteresował ten nietypowy instrument.

A to ze hiszpańskiego słownika:

áncora
sinónimos | definición RAE | en inglés | en francés | conjugar verbos | en contexto | imágenes

Inflexiones de 'áncora' (n): fpl: áncoras

Diccionario de la lengua española © 2005 Espasa-Calpe:
áncora

f. mar. ancla.
Defensa, refugio:
áncora de salvación.
Pozdrawiam - Grzegorz

trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Post autor: trebacz87 » 27 lut 2016, 16:53

Masz lepszy słownik, przekonałeś mnie :) Dorzucam kilka zdjęć ustnika oryginalnego :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

trebacz87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 60
Rejestracja: 16 sty 2007, 22:36
Instrument/y: Y6310ZS, Carol Brass 5000L BH
Ustnik/i: Bob Reeves 43M
Lokalizacja: Jestem

Post autor: trebacz87 » 4 mar 2016, 20:57

Pograłem trochę na tej trąbie i mam kilka pytań co i dlaczego. Za niskie jest es2 i e2 (nie ma też mocy w brzmieniu na tych dźwiękach), podejrzewam złe rozegranie instrumentu, gra z tunerem i podwyższanie tych dźwięków coś da czy to strata czasu po tylu latach złego grania? Podczas grania f2 trąba dość mocno drży. W skali 2 kreślnej przy głośniejszym graniu bardzo łatwo zrobić kiksa, uczucie jakby dźwięki były bardzo blisko siebie osadzone, taka specyfika trąby czy jak? W skali 1 kreślnej jest ciężko z intonacją , dźwięki nie są stabilne jak na innych trąbach na których grałem tylko potrafią "pływać". Z góry dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ