Macie może wiedzę na temat nagrywania trąbki? Chodzi o to, że mam do dyspozycji mikrofon dynamiczny Shure za 5 stówek, ale niestety jest on przeznaczony do wokalu. Nie zależy mi na jakimś mega rewelacyjnym brzmieniu, więc próbowałem na nim nagrać, ale siedzę w zamkniętym kole, bo mam albo delikatne przestery jeśli gram bezpośrednio do mikrofonu albo znowu robi się kwadratowy dźwięk jak z puszki jeśli nie gram w mikrofon..
Myślicie, że mikrofonem pojemnościowym za taką cenę np. 400 zł byłoby dużo lepiej? Jak można temu zaradzić? Może jakiś mastering czy coś? Bo na niektórych dobrych słuchawkach/głośnikach nagrania brzmią trochę lepiej i te przestery są nieco mniejsze.
: 28 gru 2016, 17:23
autor: Ajgor
A do czego i jak podłączałeś ten mikrofon? Na czym nagrywałeś?
: 28 gru 2016, 19:02
autor: DDTRUMPET
Shure SM58 > Presonus Audiobox USB > PC
: 29 gru 2016, 14:17
autor: Waldek Krukowski
Cześć, moim zdaniem niczego z tym Shurem nie wymyślisz. Pojemnościówką powinno być zdecydowanie lepuej. Audio Technica 2020 da radę, a z dynamika to akg D40 lub Shure sm57.
: 29 gru 2016, 18:50
autor: janusz
Spróbuj pokombinować z odległością i ustawieniem względem mikrofonu ale też z czułością wejscia karty. Mikrofon pojemnościowy wcale nie poprawi dźwięku jeśli będzie źle wysterowany a wręcz może skomplikować sytuację z przesterami.
: 29 gru 2016, 20:58
autor: DDTRUMPET
A myślicie, że wielkość pokoju i jego wytłumienie ma duże znaczenie jeśli gram mniej więcej wprost do mikrofonu oczywiście dynamicznego?
Z odległością i czułością cały czas kombinuję.. Te dźwięki oktawy razkreślnej, spokojna gra jest świetnie, problemy zaczynają się, gdy wchodzę na górki, mocne brzmienia, no ale będę kombinował.
Dzięki za pomoc!
: 29 gru 2016, 21:40
autor: janusz
Jeśli grasz wprost do mikrofonu to pomieszczenie nie ma takiego znaczenia(właściwie wtedy masz sound klipsa) Tak jak piszesz, głośniejsze dźwięki i wyżej powodują przester więc czułość wejścia. Ja nagrywając na dobrym preampie czasem muszę używać obniżenia czułości o 20 db żeby nie było efektu o którym piszesz. Poszukaj w konfiguracji karty czy nie ma elektronicznego obniżenia czułości wejścia.Czasem granie tuż poniżej mikrofonu daje dobre efekty, brzmienie instrumentu łapiesz a nie tylko słupa powietrza, które ma naprawdę spore ciśnienie.
: 31 gru 2016, 10:22
autor: Waldek Krukowski
Dlatego jedne mikrofony są do wokalu a inne do instrumentów. Tu też jest spory podział. Cały pic polega na ciśnieniu, które wytwarza dźwięk z danego instr. względem mikrofonu. SM 58 to głównie mikrofon wokalny. Można nim nagłośnić instr. ale przy nagrywaniu już są problemy, których właśnie doświadczasz. Spróbuj pożyczyć któryś z wymienionych przeze mnie mikr. Do pojemnościówki dobrze jest zamontować filtr. Uważam że będzie o niebo lepiej.